نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رویدادهای سال ۲۰۲۳ میلادی از امروز با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بعد از کناره‌گیری محمد بنا و حضور حسن رنگرز به عنوان سرمربی توانست ناکامی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان را در دیگر میادین بین المللی جبران کند و جان و روح تازه ای بیابد. به دنبال این تغییر و تاکید حسن رنگرز بر اجرای دقیق و عادلانه چرخه انتخابی، مدعیان کسب دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی هم انگیزه و روحیه دوچندانی برای رسیدن به هدف بزرگ‌شان پیدا کردند و بلافاصله مهیای آغاز چرخه انتخابی شدند.

به هر حال انتظار فرنگی‌کاران به اتمام رسید و قرار است نخستین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در سال ۲۰۲۳ از امروز با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شود که مدعیان تیم ملی تیم باید طی روزهای ۳۰ آذر، اول و دوم دی ماه با یکدیگر مصاف کنند.

البته ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان و مدال‌آوران مسابقات امیدهای جهان از حضور در این مرحله از چرخه انتخابی معاف هستند، اما برخلاف گذشته این مدال‌آوران و ملی پوشان هم به زودی وارد چرخه خواهند شد.

بطوریکه برخی از ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ که دست‌شان از مدال کوتاه ماند به همراه مدال‌آوران امیدهای جهان و نفرات برتر اوزان دهگانه مسابقات قهرمانی کشور، باید طی ماه‌های آینده به دو تورنمنت بین‌المللی اعزام شوند. بدین ترتیب ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در فروردین سال آینده برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص می‌شود.

در این میان سه عنواندار کشتی فرنگی یعنی محمدرضا گرایی دارنده دو مدال طلای جهان و المپیک و نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان، امین میرزازاده نایب‌قهرمان سنگین‌وزن جهان و هادی ساروی دارنده یک مدال طلا و دو برنز جهان و المپیک نیز تا پایان سال جاری به یک تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌شوند تا این قهرمانان هم بدون هیچ تفاوتی با دیگر مدعیان تیم ملی وارد چرخه انتخابی برای رویدادهای سال ۲۰۲۳ میلادی شوند.

به هر حال حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی و علی محمدی، طالب نعمت‌پور و حسن حسین‌زاده به عنوان کمیته فنی مسابقات قهرمانی کشور از امروز ناظر مصاف مدعیان تیم ملی هستند تا در نهایت، نفرات برتر مشخص و به اردوی آماده سازی دعوت شوند.