پرسپولیس با برتری ۵ بر یک مقابل نساجی به قهرمانی نیم فصل نخست فوتبال ایران دست یافت.

به گزارش مرور نیوز، در چارچوب هفته پانزدهم فوتبال ایران، پرسپولیس از ساعت ۱۶ در خانه پذیرای نساجی بود که شاگردان یحیی گل محمدی با برتری ۵ بر یک مقابل شاگردان مطهری، به مقام قهرمانی نیم فصل نخست دست یافتند.

پرسپولیس با ۳۲ امتیاز از ۱۵ بازی صدرنشین لیگ برتر در پایان نیم‌فصل شد. استقلال و گل‌گهر هم اگر در دیدارهای معوقه خود پیروز شوند، ۳۰ امتیازی خواهند شد.

 

پرسپولیس ۵ – نساجی ۱

گل‌ها: گئورگی گولسیانی در دقیقه ۷ (پنالتی)، محمد عمری در دقایق ۲۱ و ۳۳ و دانیال اسماعیلی فر در دقایق ۵۲ و ۵۵ برای پرسپولیس – ایوب کلانتری در دقیقه ۱۰ برای نساجی

کارت زرد: مهدی ترابی از پرسپولیس – حامد شیری، ایوب کلانتری و احمد موسوی از نساجی

کارت قرمز: مهدی ترابی از پرسپولیس

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر (سیامک نعمتی ۸۸)، سینا اسدبیگی، میلاد سرلک (کمال کامیابی نیا ۶۸)، سعید صادقی (وحدت هنانوف ۴۰)، مهدی ترابی (اخراج)، وحید امیری (حامد پاکدل ۸۸) و محمد عمری (فرشاد فرجی ۶۸).

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، حامد شیری، صابر حردانی (حسین زامهران ۶۴)، علیرضا ابراهیمی (سعید غلامعلی‌بیگی ۷۰)، احمد موسوی (آداما نیان ۶۴)، رضا جعفری، علی شجاعی، محمد شریفی (امیر جانملکی ۴۶) و کریم اسلامی.

 

موقعیت‌های خطرناک

گل: توپ ارسالی وحید امیری در دقیقه ۶ به دست بازیکن نساجی خورد و داور پنالتی گرفت. علیرضا ابراهیمی قصد داشت به داور بگوید که امیری در آفساید بوده و دست خود را بالا برد اما در همین صحنه توپ به دستش خورد! گولسیانی در دقیقه ۷ از روی نقطه پنالتی توپ را وارد دروازه حقیقی کرد.

گل: در دقیقه ۹، ایوب کلانتری از روی ضربه ایستگاهی به سمت دروازه دروازه پرسپولیس شوت زد که ضربه او با برخورد به دیوار دفاعی تغییر مسیر داد و برخلاف انتظار بیرانوند وارد دروازه شد.

در دقیقه ۱۱، یک ضد حمله تند و تیز از سوی نساجی تبدیل به دومین تهدید جدی برای شاگردان مطهری شد که این بار شوت احمدی موسوی توسط دانیال اسماعیلی‌فر قبل از ورود به دروازه دفع شد.

گل: در دقیقه ۲۱، روی پاس اشتباه حقیقی که به حامد شیری نرسید، محمد عمری صاحب توپ شد و دروازه حقیقی را برای دومین بار گشود.

در دقیقه ۲۵ پاس رو به عقب پورعلی‌گنجی به بیرانوند با کنترل ناقص این دروازه‌بان همراه بود ولی در آستانه ورود به دروازه، بیرانوند با سر توپ سریع، کریم اسلامی را دریبل زد و مانع از یک گل به خودی شد.

در دقیقه ۲۹ علیرضا حقیقی که روی گل دوم تیمش اشتباه کرده بود، این بار توانست شوت مهدی ترابی را در موقعیت تک به تک دفع کند. در دقیقه ۳۱ باز هم حقیقی عالی ظاهر شد و شوت وحید امیری را در دو مرحله دفع کرد.

گل: در دقیقه ۳۳ محمد عمری بازی خوب خود را کامل کرد. شروع مجدد علیرضا بیرانوند پشت سر بازیکنان حریف به سعید صادقی رسید و او هم با پاس در عرض، عمری را با حقیقی تک به تک کرد و او هم با دریبل دروازه‌بان، گل دوم خودش و سوم پرسپولیس را ثبت کرد.

در دقیقه ۵۱ پاس در عمق ترابی به عمری رسید اما شوت او با برخورد به دیرک دروازه گل نشد و او نتوانست هت‌تریک کند.

گل: در دقیقه ۵۲ توپ ارسالی توسط هنانوف با ضربه امیری به سمت دروازه نساجی رفت اما حقیقی توپ را دفع کرد و در بازگشت اسماعیلی‌فر توانست گل چهارم پرسپولیس را به ثمر برساند.

وحید امیری بار دیگر در متن حرکت سرخپوشان بود که در مصاف تک به تک با حقیقی ناکام ماند و نهایتا یک کرنر گرفت.

گل: در دقیقه ۵۵ پاس در عمق مهدی ترابی به دانیال اسماعیلی‌فر رسید و در موقعیت تک به تک مقابل حقیقی گل پنجم سرخپوشان را به ثمر رساند.

با اخراج مهدی ترابی به علت اعتراض به تصمیم داور، پرسپولیس ۱۰ نفره شد و در لاک دفاعی خود فرو رفت و تلاش‌های نساجی برای خلق موقعیت نیز کافی نبود.