کمیسیون داوران فدراسیون کشتی درخصوص نحوه قضاوت داوری ها در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز، رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی)، روز‌های ۱۴ لغایت ۱۶ دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد که با توجه به اعتراض برخی ازتیم‌ها به نحوه قضاوت‌ها کمیسیون داوران فدراسیون کشتی در این خصوص یک بیانیه صادر کرد.

در متن بیانیه کمیسیون داوران فدراسیون کشتی آمده است: داوری کشتی از جمله داوری‌های بسیار دشوار در زمینه قضاوت در بین ورزش‌ها است. چرا که یک داور در کسری از ثانیه می‌بایست یک فن را ارزیابی و نسبت به آن اعلام نظر نماید.

در بسیاری از مسابقات و حتی المپیک که داوران آن از ۳ سال قبل از شروع آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به صورت گزینشی در آن مسابقات حضور می‌یابند نیز متاسفانه ما شاهد چنین خطا‌های انسانی هستیم.

کمیسون داوران فدراسیون کشتی با درک همه این موضوعات، ولی مطابق قوانین اتحادیه جهانی کشتی با بازبینی فیلم‌های کشتی‌های مورد اعتراض در مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور، اشتباهات تیم داوری را در برخی از مسابقات مشاهده و همچنین در دیدار فینال وزن ۷۲ کیلوگرم و دیدار رده بندی وزن ۶۳ کیلوگرم با کمال تأسف جای برنده و بازنده آن دیدار تغییر نموده است.

کمیسیون داوران فدراسیون کشتی، با داوران خاطی طبق مقررات برخورد نموده و امید آن را دارد در مسابقات آتی شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم.