تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود از مسابقات قهرمانی مردان جهان لهستان/ سوئد باید مقابل مونته‌نگرو یه میدان برود.

به گزارش مرور نیوز، بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی آغاز شده است. در سه روز نخست مرحله گروهی ۳۲ تیم حاضر اولین دیدارهای خود را انجام دادند.  

تیم ملی ایران که در گروه A این مسابقات با شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا همگروه است در اولین دیدارش مقابل شیلی قرار گرفت. شاگردان وویوویچ در یک بازی سخت و نفس‌گیر با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ مقابل شیلی به برتری رسیدند و شانس حضورشان در مرحله دوم این رقابت‌ها افزایش یافت.

ملی پوشان هندبال ایران در دومین دیدار خود از مرحله گروهی باید به مصاف مونته‌نگرو بروند. در این دیدار وسلین وویوویچ مقابل تیم ملی کشورش روی نیمکت ایران خواهد بود و این بازی برای هر دو تیم حساس خواهد بود. پیروزی یا نمایش بهترین عملکرد، هدف ملی‌پوشان و کادر فنی ایران است.  

از طرفی مونته‌نگرو یکی از پدیده‌های هندبال اروپا است که بعد از ۱۰ سال غیبت در مسابقات قهرمانی جهان با پیروزی مقابل یونان در انتخابی اروپا جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد.  

آخرین حضور مونته‌نگرو در مسابقات قهرمانی جهان به سال ۲۰۱۳ یعنی دو سال قبل تر از تیم ملی ایران برمی‌گردد و همانند ایران دومین تجربه آنها در این مسابقات است. البته آنها در سال‌های گذشته پیشرفت قابل مشاهده‌ای داشته‌اند و در پنج دوره پیاپی به مسابقات انتخابی اروپا راه‌ یافتند.  

زوران روگانوویچ هدایت تیم مونته‌نگرو را بر عهده دارد و در این مدت کار فوق‌العاده برای این تیم انجام داده و بهترین بازیکنان را به خدمت گرفته است. میلوش وویویچ گوش چپ، برانکو وویوویچ بغل راست و نبویسا سیمین دروازه‌بان این تیم جزو تاثیرگذارترین بازیکنانشان هستند و تجربه حضور در بوندسلیگا آلمان را در کارنامه دارند.

تیم مونته‌نگرو در اولین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ لهستان مقابل اسپانیا به میدان رفت و در پایان یک دیدار پایاپای با نتیجه ۳۰ بر ۲۵ شکست خورد.  

امروز ۲۴ دی در چهارمین روز از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان دو تیم ملی ایران و مونته‌نگرو از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن تائورون آرنا کراکوف لهستان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

 

برنامه روز چهارم مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان لهستان/سوئد شنبه ۲۴ دی:

گروه A: مونته نگرو – ایران ساعت ۲۰:۳۰

گروه B: فرانسه – عربستان ساعت ۲۰:۳۰

گروه C: برزیل – اروگوئه ساعت ۲۰:۳۰

گروه D: پرتغال – کره جنوبی ساعت ۲۰:۳۰

گروه A: اسپانیا – شیلی ساعت ۲۳:۰۰

گروه B: لهستان – اسلونی ساعت ۲۳:۰۰

گروه C: سوئد – کاپ وردا ساعت ۲۳:۰۰

گروه D: ایسلند – مجارستان ساعت ۲۳:۰۰