رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در حوزه تیم ملی بزرگسالان و المپیک نیز برنامه‌های ستادی شروع شده و در تلاش هستیم کادر فنی دو تیم را به سرعت تعیین کنیم.

به گزارش مرور نیوز، مهدی تاج در مجمع امروز فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در ابتدا وظیفه خودم می‌دانم از دو پیشکسوت ارزنده فوتبال که دو سال قبل در همین زمان‌ها به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند یعنی مهرداد میناوند و علی انصاریان ادای احترام کنم. همه این عزیزان همیشه در خاطر اهالی فوتبال باقی می‌مانند همچنین برای همه مریض‌های اسلام، کشور و اعضای فوتبال کشور به ویژه جواد ششگلانی همکار و دوست ما که رئیس هیأت فوتبال آذربایجان شرقی است آرزوی سلامتی دارم. خانواده فوتبال در ماه‌های اخیر در کنار همه روز‌های مهمی که گذراندیم بازگشت پرشور تماشاگران به ورزشگاه‌ها را تجربه می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خانواده فوتبال در روز‌های اخیر بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها را تجربه کردند. این اتفاق بسیار خوب است و رونق بیشتری به ورزشگاه‌ها داده مشخص شد فوتبال بدون تماشاگر معنی خاصی ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: همین که تماشاگران آهسته آهسته به ورزشگاه می‌آیند نشان می‌دهد شرایط بسیار مطلوب و خوب است. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم از همه اهالی فوتبال در ورزشگاه‌ها استفاده کنیم و از همه تماشاگران و علاقه‌مندان بتوانیم در ورزشگاه‌ها میزبانی کنیم. در مجموع خانواده فوتبال قدردان زحمات همه تماشاگران، رؤسای هیأت‌ها و کل مجموعه فوتبال است به دلیل اتفاقات خوبی که در فوتبال کشور در حال انجام است. تیم‌های ملی فوتبال کشور در سطح آقایان و بانوان فعالیت خود را به صورت جدی پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از تیم‌های ما اکنون در اردو‌های متفاوت داخل و خارج از کشور حضور دارند برخی مسابقات فوتبال نیز به صورت رسمی شروع شده است. تیم فوتسال بانوان ما در مسابقات کافا حضور دارد و روز گذشته بازی خیلی خوبی مقابل قرقیزستان انجام داد. همچنین برای تیم فوتبال ساحلی که در حال برگزاری اردو است و همچنین تیم‌های ملی فوتسال جوانان و نوجوانان که برای مسابقات آسیایی آماده می‌شوند آرزوی موفقیت دارم. بسیار امیدوار هستم امسال و سال آینده تیم ملی فوتبال جوانان و نوجوانان ما به جام‌جهانی راه پیدا کنند. روندی که مدتی است متوقف شده و خیلی امیدوارم بار دیگر چنین اتفاقی بیفتد.

تاج اضافه کرد: فدراسیون فوتبال پشتیبانی و تدارکات لازم را برای این امر انجام داده در حوزه تیم ملی بزرگسالان و المپیک نیز برنامه‌های ستادی شروع شده و در تلاش هستیم کادر فنی دو تیم را به سرعت تعیین کنیم تا از حضور مربیان برجسته و بازیکنان خوب کشورمان در این تیم‌ها استفاده کنیم. کار‌های مهمی در خصوص تجهیز ورزشگاه‌ها انجام شده است. مهمترین پروژه VAR است که این اتفاق با سرعت پیش می‌رود. بسیاری از موانع هم رفع شده و امیدواریم فاز نخست را انجام بدهیم تا پس از آن در آینده‌ای نزدیک و فصل آینده بازی‌ها را با استفاده از این سیستم برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: دوره آموزشی را برگزار خواهیم کرد و ان‌شاءالله اتفاقات خوبی در مورد VAR می‌افتد همچنین احداث ساختمان اداری و فدراسیون و تجهیز کمپ تیم ملی را در دستور کار داریم امروز که برخی از عزیزان به مجمع تشریف آوردند دیدند در ورودی در حال تعویض و مرمت به صورت کامل است. در کمپ تیم ملی ۳۲ کار عمرانی در حال انجام است. نزدیک‌ترین آن افتتاح ساختمان کوثر است برای بانوان هتلی تعیین شده و این می‌تواند برای مجموعه فوتبال کشور قابل قبول باشد. مجموعه هیأت رئیسه و اعضای فوتبال کشور به این نتیجه رسیدند که باید کار‌های عمرانی موفقی در این دوره انجام شود چنانچه در دوره‌های قبلی این اتفاق مثبت با احداث ساختمان پک زمین شماره ۲ ساختمان فوتسال، ترمیم زمین شماره یک و ... افتاد امیدوارم بتوانیم این مجموعه‌ها را در کمپ تیم ملی تکمیل کرده و مجموعه قابل قبولی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی در نظر گرفته‌ایم که آن‌ها را به اطلاع اعضای مجمع فدراسیون می‌رسانیم. در پایان از همه افرادی که به صورت حضوری و آنلاین در جلسه حضور دارند تشکر می‌کنم.