سرمربی زنیت روسیه عنوان کرد سرمربی کنونی شیاطین سرخ دو روی کاملاً متفاوت دارد.

به گزارش مرورنیوز، ویلاس بواس که در پورتو، چلسی و اینتر به عنوان دستیار ژوزه مورینیو فعالیت داشت، پس از مشاجره‌ای که با هموطن خود در اینتر پیدا کرد از وی جدا شد و در سال 2009 دوران سرمربیگری خود را با تیم آکادمیکای پرتغال آغاز کرد و پس از آن هدایت پورتو، چلسی، تاتنهام و زنیت را بر عهده گرفت.

این مربی 38 ساله در مورد رابطه‌اش با مورینیو در کنگره «آسپایر فور اسپورت» گفت: زیرنظر مورینیو بهترین لحظاتم زندگی‌ام را تجربه می‌کردم. در آن مقطع قادر بودم چیزهای زیادی بیاموزم. کار با ژوزه شما را به سطحی دیگر می‌رساند. در واقع عاشق مورینیو می‌شوید و او الگوی شما می‌شود. من هم می‌خواستم مثل ژوزه شوم، هر چیزی که او می‌داند را بدانم و تمامی اطلاعاتی که مورینیو می‌دهد را در جا بگیرم.

وی افزود: سپس با روی دیگر مورینیو مواجه می‌شوید که اوضاع کاملاً تغییر می‌کند و متوجه می‌شوید که چقدر نسبت به مورینیو چشمان‌تان را بسته بودید. او این توانایی فوق‌العاده را دارد که بهترین کارایی را از شما بگیرد که عواقب خوب و بد برای شما را در پی دارد. عواقبی که من در پی مشاجره با مورینیو به آن دچار شدم، مثبت بود و باعث شد دوران سرمربیگری‌ام آغاز شود.

سرمربی زنیت روسیه تصریح کرد: تجربه حضورم روی نیمکت سرمربیگری چلسی خیلی کوتاه بود و در آن موقع به عنوان مربی انعطاف‌پذیری لازم را نداشتم. ارتباط خوبی با بازیکنان داشتم، اما انعطاف‌پذیری لازم در مورد رویکردم نداشتم. در تاتنهام اما یاد گرفتم که متفاوت باشم.

ویلاس‌بواس خاطرنشان کرد: در فوتبال حرفه‌ای باید به روز زندگی کرد. هدف عملکرد و کار گروهی است، اما مربی باید با هر یک از بازیکنانش رفتاری متفاوت داشته باشد و شما به عنوان مربی نمی‌توانید برای هر بازیکن شخصیت یکسانی داشته باشید. در چلسی، گروه بودن برایم مهمتر بود و من به روش‌های کاری‌ام خیلی تأکید داشتم.