سرپرست فدراسیون هندبال گفت: انتخاب استکی به عنوان پدیده هندبال اروپا یک اتفاق مهم برای ورزش ایران است، چراکه او استعداد هندبالیست‌ ایرانی را به رخ اروپا کشید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت فدراسیون هندبال، عباسعلی اکبری پس از انتخاب سجاد استکی که در تیم دیناموبخارست رومانی بازی می‌کند به عنوان پدیده هندبال لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: مایه مباهات است که ملی‌پوش هندبال ایران توانسته با درخشش کم نظیرش در میان بهترین‌های هندبال اروپا و جهان عنوان پدیده سال 2016 قاره سبز را به خود اختصاص دهد.

سرپرست فدراسیون هندبال ادامه داد: سیاست ما از ابتدا حمایت از لژیونرها به عنوان سفیران هندبال ایران در خارج از کشور بوده و هست و سعی کردیم همکاری لازم را با این بازیکنان شایسته داشته باشیم و حتی از ابتدا که اسم سجاد استکی جزو 7 کاندیدای برتر اعلام شد حمایت های خود را از وی افزایش دادیم و بهترین خبر در سالروز خجسته میلاد حضرت امام حسن عسگری امام یازدهم شیعیان انتخاب سجاد هندبال ایران به عنوان پدیده لیگ قهرمانان اروپا بود که حلاوت و شیرینی آن را دو برابر کرد.

اکبری افزود: سجاد استکی کاری کرد که نگاه هندبال اروپا و جهان نسبت به هندبال ایران تغییر کند  و بنده ضمن تبریک به این هندبالیست ارزنده و خانواده محترمش به جامعه ورزش بخصوص وزیر محترم ورزش و جوانان و معاونین ایشان، رئیس و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و خانواده هندبال تبریک خالصانه عرض می کنم.

سرپرست فدراسیون هندبال گفت: سایر لژیونرهای ایرانی نیز در اروپا حضوری موثر و پررنگ دارند و این امر بیانگر استعداد و توانمندی بالای هندبال ایران است و ان شاالله با این توانمندی هایی که ملی پوشان کشورمان دارند هندبال ایران باردیگر بتواند به آنچه که استحقاق و شایستگی اش را دارد در آسیا دست یابد. تمام تلاش من این است که امانت را به درستی تحویل رئیس آینده فدراسیون بدهم.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: تا جایی که من خاطر دارم هیچ ایرانی تاکنون در سایر رشته های ورزشی نتوانسته افتخاری که سجاد استکی کسب کرد را بدست آورد و از این بابت هندبال اولین رشته ای است که ملی پوشانش در اروپا به عنوان مهمی دست پیدا می کنند.