سرمربی پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی فردا گفت: همه ارکان فدراسیون علیه تیم ما تصمیم‌گیری می‌کنند و من نگران این موضوع هستم. بارها به باشگاه گفتم که باید قوی‌تر نسبت به این مسائل اظهارنظر کنیم.

به گزارش مرورنیوز، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس، نشست خبری خود را با تسلیت شهدای زمین فوتبال چوار آغاز کرد و در ادامه به خانواده فوتبالیست‌های قطع عضو که در زلزله ترکیه جان باختند، تسلیت گفت: جا دارد در مورد خوی صحبت کنیم و مشکلاتی که دارند. فشار زیادی در آنجا به مردم می‌‌آید و جا دارد همت بیشتری باشد تا مشکلات آنها به حداقل برسد.

او در مورد بازی عنوان کرد: بازی بسیار مهمی است. هر بازی که در لیگ برتر پیش رو داریم، باتوجه به وضعیت رقابتی جدول، مثل فینال است. ما با تیمی بازی داریم که هم جوان هستند و هم کادرفنی خوبی دارند. آنها دوست دارند فوتبال بازی کنند و در هر صورت بازی راحتی برای ما نخواهد بود. ما هم آماده هستیم برای این مسابقه، البته امروز باتوجه به وضعیت جوی موجود نتوانستیم تمرین کنیم و در هتل تمرین داشتیم. ولی انگیزه زیادی داریم که فردا هم بازی خوبی کنیم و با تمرکز و رعایت نکات تاکتیکی، بازی خوبی را ارائه کنیم. امیدوارم بازیکنان فردا قابلیت‌های خود را به خوبی مقابل تیمی سختکوش، ارائه دهند.

سرمربی پرسپولیس در مورد تعویق بازی با سپاهان و حواشی این موضوع اظهار داشت: من از آقای سهیل مهدی می‌خواهم که بیاید توضیح بدهد که چه دستاوردی برای فوتبال ایران دارد، جز اینکه تقویم مسابقات را عوض کرده است. البته این مشکلی است که فقط برای تیم ماست. این اجحاف بزرگی است که در حق تیم ما شده. این برنامه برای ما قابل‌قبول نیست و این توجیه آقای سهیل مهدی، داغ دل ما را بیشتر کرد. هیچ توجیهی نبود که در کوران مسابقات، چنین اتفاقی رخ دهد.

او ادامه داد: می‌توانستند برنامه‌ریزی کنند که تیم ما شرایط بهتری داشته باشد. ما دنبال این نیستیم که پوئن از فدراسیون بگیریم و دنبال رعایت عدالت هستیم. من از یک ماه پیش به باشگاه گفتم اما باشگاه ما هم کوتاهی کرد و عکس‌العملی نشان نداد. این برنامه‌ریزی فقط برای پرسپولیس بود. آنها برنامه‌ای ریختند که خودشان دوست داشتند. اگر تیم‌های رقیب ما می‌خواستند خودشان برنامه بریزند، این‌طور نمی‌توانستند برنامه بریزند. سازمان لیگ باید پاسخگو باشد و پاسخ آقای سهیل مهدی اصلا مورد قبول ما نبود. امیدوارم پاسخی داشته باشند که می‌دانم ندارند. این ظلم بزرگی بود که در حق پرسپولیس کردند و نمی‌دانم چطور قرار است پاسخ این اجحاف را بدهند.

او با اشاره به بازی سپاهان گفت: من نگران بازی سپاهان نیستم و سعی می‌کنم تیم را آماده کنم. اما نگران اتفاقاتی هستیم که علیه تیم ما رخ می‌دهد. آن از بحث داوری که امتیازات مهمی را از ما گرفتند و این از بحث برنامه‌ریزی که این‌طور است. همه ارکان فدراسیون علیه تیم ما تصمیم‌گیری می‌کنند و من نگران این موضوع هستم. بارها به باشگاه گفتم که باید قوی‌تر نسبت به این مسائل اظهارنظر کنیم. من نگران این مسائل هستم و بخش فنی را سعی می‌کنیم بیشتر زحمت بکشیم و بیشتر وقت بگذاریم. اما وقتی این اتفاقات می‌افتد، تمام انرژی ما را می‌گیرد. این مسائل تمام ذهن ما را گرفته، اما کسی پاسخگو نیست. کسی پیگیری نمی‌کند و من هم در همین حد می‌توانم صحبت کنم.

سرمربی قرمزها راجع به اظهارات سهیل مهدی عنوان کرد: همه چیز مشخص است و من نمی‌خواهم در مورد جزئیات اظهارات آنها صحبت کنم. تمام ارکان فدراسیون علیه پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کنند.

یحیی در پاسخ به سؤالی پیرامون گل مشکوک دیاباته توضیح داد: برخی صحبت‌هایی را کردند که ممکن است فشار داوری را روی ما بگذارند. آقای فیروزی از فوتبالی‌های قدیمی است اما شما ویدیو را از زوایای مختلف ببینید، هیچ شکی نیست که گل ما به صنعت نفت سالم بود. اما انقدر این مسائل را وارونه جلوه داده‌اند که ممکن است حالا فشار داوری روی تیم ما باشد. ما شاید ۱۳ پنالتی طلبکار باشیم، اما من در سخت‌ترین شرایط هم در مورد این مسائل اظهارنظر نکرده‌ام. تمرکزم همیشه روی بخش فنی بود، اما متاسفانه تعداد اشتباهات داوری زیاد شد و ما ضربه خوردیم و اصلا جایگاه‌ها در جدول لیگ عوض شد. ما دنبال این نیستیم که با این صحبت‌ها از داوری پوئن بگیریم. من به این مسائل اعتقاد ندارم و فقط می‌خواهم عدالت در همه بازی‌ها برقرار باشد. کار داوران بسیار سخت است. من روی مدرک و آمار حرف می‌زنم و شما بروید بازی‌ها را ببینید. شما بروید اشتباهات علیه ما و رقبا را ببینید که چه اتفاقی رخ داده است.

وی افزود: قبول دارم که اشتباه داوری جزئی از بازی است و بحثی در این باره نداریم، اما ما بعد از جام جهانی ۹ بازی کردیم و ۷-۸ بازی داوری علیه ما بود. مثلا ما در بازی ذوب آهن دقیقه ۸۰ می‌شد دو-صفر ببریم و دیگر استرس نداشته باشیم. من نمی‌خواهم زیاد درباره این مسائل صحبت کنم، اما واقعا داوران ما نیاز به حمایت بیشتری دارند. جایگاه آنها می‌تواند خیلی بالاتر از این باشد و باید در مورد رفع مسائل آنها قدم برداریم تا تمرکز بهتری را داشته باشند.

او درباره حضور لئاندرو پریرا گفت: تقریبا دو ماه، دو ماه و نیم از مسابقات رسمی دور بود، اما فیزیک خوبی دارد. بدن مناسبی دارد و فکر می‌کنم می‌تواند در بازی فردا یا آینده بیاید داخل کار و کم‌کم به تیم اضافه شود.

گل‌محمدی راجع به وضعیت امکانات فوتبال ایران عنوان کرد: من در مورد این مسائل زیاد صحبت می‌کنم و ما واقعا از نظر شرایط و امکانات واقعا عقب و ضعیف هستیم. از نظر زمین تمرین و امکانات اولیه فوتبال، واقعا اشتباهات ساختاری داریم. به نظرم کسی نیست که نداند این مشکلات را، اما اینکه قدم بردارند برای حل مشکلات، ما این را نمی‌بینیم. فوتبال ما مملو از استعداد و هوش و فیزیک عالی است، اما خیلی کم اتفاق افتاده که از تیم‌های ما بازیکنی در سنین جوانی بالا بیاید. شما همین کشورهای عربی کنار ما را ببینید، آنها جام جهانی برگزار کردند یا به فینال جام باشگاه‌های جهان صعود کردند. واقعا امکانات آنها با ما قابل مقایسه نیست. آنها از امکاناتی برخوردار هستند که ما نمی‌توانیم فعلا برسیم اما حتی از عراق و لبنان و اردن هم عقب افتادیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص گلزنی شیخ دیاباته گفت: ما در دو مقطع دیاباته را از دست دادیم، اما او توانست کیفیت خوبی را به تیم ما بدهد. امیدوارم همین روند را ادامه دهیم.

یحیی در مورد سرمربی تیم ملی گفت: باتوجه به وضعیت موجود، فکر می‌کنم یک مربی ایرانی می‌تواند خیلی کمک حال فوتبال ما باشد، به شرطی که حمایت شود. مثل کی‌روش باید از او حمایت کنید و امکانات بدهید. کی‌روش زحمت زیادی برای فوتبال ما کشید و از او ممنونیم و اثرات خاص خود را در فوتبال ما داشت اما در این مقطع می‌توانیم به یک مربی ایرانی اعتماد کنیم تا با امکانات خوب و شناختی که از فوتبال ما دارد، به فوتبال ایران کمک کند.