هواداران تیم ترکیه‌ای ترابزون در اولین بازی بعد از زلزله ویرانگر در این کشور یاد قربانیان را گرامی داشتند.

به گزارش مرور نیوز، تماشاگران باشگاه ترابزون اسپور ترکیه در اولین دیدار بعد از زلزله ویرانگر که منجر به کشته شدن هزاران نفر شد، یاد قربانیان را در دیدار با بازل در لیگ کنفرانس اروپا گرامی داشتند.

کمی قبل از شروع بازی مقابل اف سی بازل، هواداران تصویر بزرگی از یک امدادگر را که کودکی را در آغوش گرفته بود، به نمایش گذاشتند که روی بازوبندش عبارت "متشکرم" درج شده بود. هزاران پرچم  کشور ترکیه نیز در بین هواداران به اهتزار درآمد.

این اولین بازی ترابزون اسپور پس از فاجعه زلزله در ترکیه بود.

ترابزون

همچنین قبل از این بازی که ترابزون اسپور با نتیجه یک بر صفر پیروز شد، باشگاه اعلام کرد که هزینه تمام بلیت ها را به بازماندگان زلزله اهدا خواهد کرد. به گفته احمد آقااوغلو رئیس باشگاه، پول جمع آوری شده به بازماندگان این زلزله اهدا خواهد شد. همچنین از هواداران خواسته شد برای بازی خانگی اسباب بازی هایی بیاورند تا برای کودکانی که از زلزله جان سالم به در برده اند جمع‌آوری شود.

دوشنبه هفته گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر مناطق مرزی ترکیه و سوریه را لرزاند و ساعاتی بعد دومین زمین لرزه شدید به بزرگی ۷.۶ ریشتر بار دیگر رخ داد. تاکنون تعداد کشته‌شدگان در مناطق مرزی ترکیه و سوریه به بیش از ۴۲ هزار نفر رسیده است.

پس از وقوع این زلزله همه رویدادهای ورزشی در ترکیه لغو شد ولی این دیدار چون تحت برنامه ریزی یوفا بود برگزار شد.