نماینده ایران در رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان با شکست تیم پادوبنی روسیه عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آوردند.

به گزارش مرور نیوز، در جریان دیدار فینال رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان در سالن هفتم تیر تهران، تیم بانک شهر با هدایت رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلای جهان مقابل تیم پادوبنی روسیه با هدایت حاجی مراد گاتسالوف سرمربی شاخص تیم ملی کشتی آزاد روسیه با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان مقابل رانیز گامزاتوف دارنده مدال طلای جام یاریگین با نتیجه ۹ بر ۵ به برتری رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری آزادکار با تجربه ایران و دارنده مدال نقره جهان مقابل مسلم مهیتانوف قهرمان جام علی اف با نتیجه سنگین ۱۰ بر ۴ شکست خورد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، عبوالمجید گودیف از تیم بانک شهر در حالیکه ۹ بر ۸ از شامیل ممدوف دارنده مدال طلای جوانان جهان پیش بود با ضربه فنی شکست خورد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، رسول گاژی ماگمدوف چهره شاخص و عنوان دار روس از تیم بانک شهر در یک مبارزه سخت با نتیجه ۵ بر ۳ از سد هموطن خود اوگنی ژربایف دارنده مدال برنز جهان از تیم پادوبنی روسیه گذشت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دارنده مدال برنز جهان مقابل تیمور بیژویف دارنده مدال برنز جهان با نمایشی خوب به پیروزی ۳ بر یک رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی که چندی پیش در جام جهانی آمریکا مقابل جردن باروز آمریکایی به برد تاریخی رسیده بود، برابر آخمد عثمان اف دارنده مدال نقره جوانان جهان با نتیجه سنگین ۹ بر ۵ شکست خورد تا هر دو تیم تا اینجای کار صاحب ۳ برد شوند.

اما در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با ورود به تشک کشتی با تشویق بی امان تماشاگران حاضر در سالن روبرو شد. یزدانی در این مبارزه برابر ارسلان باگائف دارنده مدال طلای جوانان اروپا با نمایشی بی نظیر در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۱ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و چهارمین برد نماینده ایران را از آن خود کرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسمپور دیگر چهره شاخص و عنوان دار کشتی ایران و دارنده ۲ مدال طلای جهان مقابل اسخاب سعدالله یف چهره نه چندان مطرح کشتی روسیه با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید تا پنجمین برد شاگردان رضا یزدانی مقابل ۳ برد تیم روسیه از آن قاسمپور شود. در حالیکه قاسمپور با باراندازهای متعدد خود صاحب پیروزی با امتیاز عالی شده بود دو مرتبه دیگر روی حریف روس فن بارانداز را اجرا کرد که با عصبانیت و ناراحتی کشتی گیر روس همراه بود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمد حسین محمدیان آزادکار با تجربه ایران مقابل ماگومد قربان اف دارنده مدال نقره جهان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد.

در آخرین مبارزه نیز امیرحسین زارع دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در سنگین وزن مقابل اریک ژیوئف با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید تا ایران در دیدار فینال در مجموع با شکست ۶ بر ۴ نماینده روسیه به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد.

 

نتایج دیدارهای برگزاری شده به شرح زیر است: 

وزن ۵۷ کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان ۹ - رامیز گامزاتوف ۵

وزن ۶۱ کیلوگرم: رضا اطری ۴- مسلم مخیتانوف ۱۰

وزن ۶۵ کیلوگرم: عبدالمجید گودیف ۹ (ضربه فنی شد)- شامیل ممدوف ۸

وزن ۷۰ کیلوگرم: رسول گاژیماگمدوف ۵ - اوگنی ژربایف ۳

وزن ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی ۳ - تیمور بیژوف یک

وزن ۷۹ کیلوگرم: علی سوادکوهی ۵ - آخمد عثمان اف ۹

وزن ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱۰ - ارسلان باگائف صفر

وزن ۹۲ کیلوگرم: کامران قاسمپور ۱۱ - اسخاب سعدالله یف صفر

وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان یک - ماگومد قربان اف ۴

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع ۱۰ - اریک ژیوئف صفر