فدراسیون‌های ورزشی اوکراین درخواستی را برای حفظ تحریم روسیه به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، مسئولان فدراسیون‌های ورزشی اوکراین نامه مشترکی را برای ارسال به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) امضا خواهند کرد که در آن خواستار حفظ توصیه‌ها در مورد حذف ورزشکاران روسی از مسابقات می‌شوند. قرار است سند مربوطه امروز توسط فدراسیون‌های ورزشی اوکراین امضا شود و پس از آن به IOC ارسال خواهد شد.

در 28 فوریه 2022، IOC توصیه کرد به دلیل وضعیت اوکراین به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه شرکت در مسابقات داده نشود. در 25 ژانویه 2023، IOC توصیه جدیدی صادر کرد و پیشنهاد داد ورزشکارانی که فعالانه از جنگ روسیه در اوکراین حمایت نمی‌کنند، در مسابقات بین‌المللی در وضعیت بی‌طرف حضور یابند. کمیته ملی المپیک اوکراین نیز بارها درباره احتمال تحریم المپیک پاریس در صورت اجازه حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس صحبت کرده است.

در تاریخ 9 فوریه توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک اوکراین اعلام کرد که تحریم بازی‌ها نقض منشور المپیک است. وی همچنین تلاش کمیته ملی المپیک اوکراین برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری درباره حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در این بازی‌ها را تأسف‌بار خواند.