سرمربی تیم ملی کشورمان که هنوز استعفایش پذیرفته نشده، اظهارنظرهای جدیدی کرده است.

به گزارش مرور نیوز، کارلوس کی‌روش روز جمعه استعفای خود را بنا به آنچه آن را عدم حمایت کافی از خودش و تیم ملی ایران در اجرای برنامه آماده‌سازی این تیم در راه صعود به جام جهانی 2018 اعلام کرد، به مهدی تاج داد اما امروز فدراسیون با این موضوع مخالفت کرد.

کارلوس کی‌روش که پس از قبول هدایت تیم ملی ایران در سال 2011، این تیم را به جام جهانی 2014 سوق داد و تیمش حالا در رده‌بندی فیفا برترین تیم آسیایی است، در خصوص چرایی استعفایش از سمت سرمربیگری تیم ایران به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت: فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید اقتدار لازم برای اجرای برنامه آماده‌سازی جام جهانی 2018 که سال گذشته بر اجرای آن توافق شد را ندارد. من بعد از شنیدن چنین چیزی چه کار می‌توانم بکنم؟

همه چیز از اردوی اخیر تیم ملی ایران در امارات آغاز شد که در ابتدای سال جاری میلادی در این کشور حوزه خلیج فارس برپا شد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس و سرمربی پیشین تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 از اینکه هفت بازیکنش در بین بازی‌های لیگ به تیم ملی دعوت شدند، از کی‌روش و فدراسیون انتقاد کرد. او گفت کی‌روش در حالی بازیکنانش را به اردو دعوت کرده که پرسپولیس باید خود را برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آماده کند و اگر این تیم در آسیا ناکام شود، کی‌روش مسئولش خواهد بود.

سرمربی پیشین رئال‌مادرید که اظهارات برانکو به مذاقش خوش نیامده، در ادامه گفت‌وگویش با «آسوشیتدپرس» تأکید کرد: من در جایگاهی نیستم که یک جنتلمن (فردی متشخص) در ایران به من توهین کند و من را برنجاند و در مقابل فدراسیون کاری نکند. در ایران نه هواداران و نه نتایج به حساب نمی‌آیند. در واقع چندین فرد قدرتمندِ پشت پرده هستند که به حساب می‌آیند. آنها در تلاش هستند تا تیم ملی ایران را نابود کنند و نمی‌خواهند تیم به موفقیت برسد.

ایران که در حال حاضر در گروه خود در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا، صدرنشین است، خود را آماده رویارویی با تیم‌های قطر و چین در ماه مارس می‌کند، این در حالی است که حضور برانکو ایوانکوویچ را روی نیمکت تیم ملی آن هم پس از استعفای کی‌روش نسبت می‌دهند.

کی‌روش در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: من نباید با پرسپولیس و برانکو بجنگم، من باید با چین، قطر، کره جنوبی و ازبکستان بجنگم. برانکو هم باید مقابل تیم‌های دیگر باشگاهی بجنگد.