نشست هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، ‌نشست هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی با حضور  فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته در محل این وزارتخانه برگزار شد و حاضرین در یک نشست صمیمی در خصوص مسائل جاری فدراسیون بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدای جلسه دهخدا رئیس فدراسیون ورزشهای دانشگاهی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، گزارشی از کارهای انجام شده و برنامه های فدراسیون و کارهای انجام شده در خصوص رقابتهای یونیورسیاد دانشجویان جهان ارائه دادند و در ادامه اعضای هیات رئیسه نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت‌های فدراسیون بیان کردند.

فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری ضمن اظهار خرسندی از حضور اعضای هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی بیان داشت: مخاطب شما باید علاوه بر دانشجویان، مدیران اعضای هیات علمی دانشگاهها هم باشد ، توجه به سلامت دانشجویان و دانشگاهیان یکی از وظایف مهم مسئولین ورزش دانشگاهی است و این کار باید در اولویت دانشگاهها قرار گیرد.

فرهادی تصریح کرد: حضور فعال در صحنه های بین المللی و موفقیتها و نتایج ارزشمند در یونیورسیاد دانشجویان ، مسابقات جهانی و آسیایی نماد و جایگاه خوبی را برای آموزش عالی در صحنه های بین المللی به وجود آورده است و امیدوارم با تدوین و اجرای برنامه‌های دقیق شاهد حضوری پر رنگ تر و موفقیت‌های بیشتر ورزش دانشجویان به ویژه در مسابقات بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه باشیم.

وزیر علوم در پاسخ به درخواست رئیس فدراسیون مبنی بر تشکیل شورای عالی ورزش دانشگاهها برای مشارکت بیشتر بخش های آموزش عالی اظهار داشت که این امر باید پیگیری شده و به سرانجام برسد. وی همچنین بر استقلال فدراسیون و همچنین تقسیم وظایف بین بخش های آموزش عالی تاکید کردند.

وی تاکید کرد: علاوه بر جایگاه ورزش همگانی و قهرمانی باید در خصوص توسعه اماکن ورزشی در دانشگاهها و اتاقهای تندرستی در خوابگاهها و افزایش سرانه ورزشی با توجه به تعداد دانشجویان توجه بیشتری شود و یکی از کارهای که باید روی آن تمرکز ویژه داشته باشید ورزش بانوان است. 

فرهادی همچنین گفت: با توجه به اهمیت ورزش در دانشگاهها بودجه دانشگاهها از "فعالیت" در سال 95 به "برنامه" ارتقاء پیدا کرده و مستقیم دیده شده است.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی همواره مورد حمایت وزارت علوم بوده است و امیدوارم که حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و سایر بخش ها نیز همانند گذشته از این فدراسیون ادامه داشته باشد تا شاهد موفقیتهای بیشتر جوانان خصوصا دانشجویان باشیم.

در این نشست صدیقی، معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان، دهخدا رئیس فدراسیون، مهرزاد حمیدی ،عبدالحمید احمدی ، محمد دادگان ، رضا قراخانلو ، نژاد جواد ، پورکیانی، عنبریان، هاشمی و خانم صفاری اعضای هیات رئیسه فدراسیون حضور داشتند.