هفته هفدهم لیگ برتر در شرایطی برگزار خواهد شد که دو دیدار حساس آن بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، تخلف و فحاشی هواداران تیم استقلال تهران در جام حذفی مقابل نفت تهران و هم چنین پرتاب گوله های برفی در ورزشگاه اختصاصی تبریز در مصاف تراکتورسازی با سپاهان، سبب شده تا فدراسیون فوتبال علاوه بر درنظر گرفتن جرایم نقدی برای دو تیم، آن ها را از حمایت تماشاگران در ورزشگاه خانگی نیز منع کند.


با این وصف بار دیگر در شرایطی شاهد مسابقات بدون تماشاگر خواهیم شد، که در گذشته نه چندان دور نیز از این دست تصمیمات کم نداشته ایم؛ اما همانطور که دیده می شود، چیز خاصی تغییر نکرده و باز هم شاهد همان فضا در ورزشگاه ها هستیم.فدراسیون فوتبال ایران معمولا در مواجهه با چنین شرایطی با صادر کردن احکامی که در برگیرنده جریمه های نقدی و البته ممنوعیت حضور از تماشاگران در ورزشگاه ها است، با این معضل برخورد می کند؛ اما باز هم شاهد این اتفاقات هستیم و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال باید چاره هوشمندانه تری برای حل این مشکل بیاندیشد.

البته مسئله آشوبگری هواداران فوتبال و فحاشی به بازیکنان، در فوتبال دنیا چیز تازه ای نیست؛ اما با این حال در این کشورها کمتر شاهد محرومیت تماشاگران از ورود به ورزشگاه ها هستیم و بیشتر با افرادی برخورد می شود که شروع کننده درگیری ها و بی نظمی ها هستند.

انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر ممنوعیت حضور افراد متخلف به ورزشگاه ها، برقراری ارتباط با گروه های هواداری برای هدایت آن ها و ... از جمله تصمیماتی است که گاها در شرایط بحرانی در سایر کشوها اتخاذ می شود و کمتر شاهد ممنوعیت حضور هواداران در ورزشگاه ها هستیم.

تکرار رفتارهای نامناسب از سوی هواداران به خوبی نشان دهنده این موضوع است که ابزارهای بازدارنده فدراسیون فوتبال کشور نظیر ممنوعیت حضور هواداران در ورزشگاه ها و البته جریمه های نقدی، نتوانسته به عنوان عامل بازدارنده عمل کند و جای تحقیق و اتخاذ یک روش صحیح در این خصوص به شدت احساس می شود.


با این حال فردا دو دیدار حساس هفته هفدهم در ورزشگاه آزادی و ورزشگاه یادگار امام بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و در پایان چه کسی است که نداند فوتبال بدون تماشاگر لذتی ندارد.