سرمربی رئال مادرید می‌گوید: مشکل تیمش ذهنی است و آنها به همین خاطر به روان شناس نیاز دارند. او همچنین در واکنش به تعویض رونالدو، گفت: هیچ بازیکنی نمی‌تواند در طول یک فصل 60 بازی انجام دهد.

به گزارش مرورنیوز، رئال‌ مادرید فصل جاری فوتبال در اروپا را خوب شروع کرد و در صدر جدول لالیگا نیز قرار گرفت،  ولی رفته رفته این تیم دچار افت شد و اکنون چهار بازی پی در پی است که با تساوی به پایان می رساند. سه تساوی پیاپی در لالیگا باعث شد تا این تیم در صدر جدول لالیگا در اختیار اتلتیکو قرار دهد و تساوی برابر دورتموند نیز باعث شد تا آنها در گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا در رده دوم قرار گیرند.

زین الدین زیدان معتقد است که مشکل بازیکنان رئال‌ مادرید  فیزیکی نیست و به ذهنیت آنها بر می‌گردد و به همین خاطر آنها نیازمند روان شناس هستند تا بر این مشکل خود غلبه کنند. او در این باره این موضوع گفت‌: در حال‌ حاضر ما در شروع بازی‌های خودمان با مشکل روبرو هستیم. در روزهای اخیر تلاش زیادی کردیم تا به یک راه‌حل در این زمینه  دست یابیم. باید این مشکل را هر چه‌ سریع‌تر بر طرف کنیم. به نظر من مشکل ما به هیچ وجه فیزیکی نیست و به ذهنیت بر می‌گردد. من با بازیکنان درباره استفاده از سیستم چرخشی در تیم صحبت کرده‌ام و این مهم بود چرا که اگر شما به اندازه کافی بازی نکنی باید جایگزین خوبی داشته باشید تا تیم بتواند نتیجه‌ بگیرد.

کریستیانو رونالدو در این فصل تاکنون نتوانسته است کیفیت خوب فصول گذشته خود را داشته باشد و همین امر یکی از دلایل افت رئال‌ مادرید در هفته‌ های اخیر می‌تواند باشد.

سرمربی 44 ساله فرانسوی رئال‌ مادرید درباره این موضوع گفت‌: صحبت‌هایی که درباره رونالدو زده می‌شود کاملا طبیعی  است. من حق می‌دهم که او وقتی تعویض می‌شود ناراحت شود. این طبیعی است. او دوست دارد همیشه بازی کند و به تیم کمک کند. این خوب است،  ولی من فکر نمی‌کنم کسی بتواند در طول یک فصل 60 بازی را انجام دهد. بعد از یورو 2016 او به زمان نیاز داشت تا استراحت کند. من در سال 98 که با فرانسه تابستان پر فشاری را در جام جهانی داشتم خیلی زود به تمرینات اضافه شدم،  ولی یک فصل کابوس وار را پشت سر گذاشتم. من درباره شرایط تیم با رونالدو صحبت کردم و فکر نمی‌کنم که مشکلی وجود داشته باشد.

زین الدین زیدان در ادامه درباره شیوه تمرینی خود ‌اضافه کرد: ما همه تمرینات تیم را ضبط می‌کنیم تا در صورت نیاز آنها را مورد بررسی قرار دهیم. در طول سه هفته‌ نخست حضورم در رئال‌ مادرید ساعت هشت صبح به تمرین می آمدم و تا یازده شب در محل تمرین حضور داشتم. من از مورینیو و آنچلوتی چیزهای زیادی را یاد گرفتم. همچنین از اشتباه‌هایی که آنها داشتند نیز درس گرفتم. من تیم خیلی خوبی در رئال دارم. چه ببریم و چه ببازیم تیم خوبی هستیم. من زمانی از رئال خواهم رفت. نمی دانم کی؟ شاید شش ماه و شاید یک سال. به همین خاطر فقط به این فکر می‌کنم که در حال‌ حاضر از بودن در رئال‌ مادرید لذت ببرم.

رئال‌ مادرید بعد از پایان تعطیلات ملی باید در هفته‌ هشتم لیگ اسپانیا در زمین رئال بتیس به میدان برود. آنها اکنون با کسب پانزده امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد.