رئیس فدراسیون جهانی تنیس (ITF) اعلام کرد این فدراسیون اقدامات شدیدتری در رابطه با مبارزه با دوپینگ و تست‌گیری در پیش گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، تنیس سال گذشته با مثبت شدن تست دوپینگ ماریا شاراپووا در تیتر خبرها قرار گرفت. این تنیسور روس به دلیل مصرف ملدونیوم برای بیماری قلبی‌اش، تست دوپینگ مثبت داشت که محرومیت پانزده ماهه آن را نیز گذراند.

بسیاری از تنیس بازان مطرح جهان به نحوه تست گیری در ورزش تنیس انتقاد کردند. دیوید هاگرتی در مصاحله باNIlerald گفت‌: یکی از کارهایی که می‌خواهیم انجام بدهیم این است که به صورت غیر قابل پیش‌بینی از تنیسورها تست بگیریم. اگر تنیسورها بدانند که می‌خواهند تست بدهند، می‌توانند برنامه‌ریزی کنند. بنابراین فکر می‌کنم این روش باعث می‌شود که ورزشکاران پاک باشند.

هاگرتی ادامه داد:‌ برنامه‌های سختی داریم. همه ارگان‌های مربوط به تنیس با هم همراه خواهند شد تا داخل و خارج مسابقات تست‌های بیشتری گرفته شود. شرایط با چهار سال‌ قبل خیلی فرق کرده است. در حال‌ حاضر ما می‌توانیم از ورزشکاران پاک حمایت کنیم.

نگرانی‌ها درباره تبانی در تنیس نیز در چند وقت اخیر افزایش پیدا کرده است. چندی پیش مشخص شد که قهرمان نوجوانان تنیس اوپن استرالیا تبانی کرده بوده است. بسیاری از تنیس‌بازان مطرح به این مساله اعتراض کردند و از فدراسیون جهانی خواستند تا در این باره اقداماتی را انجام بدهد.