در آیین نامه جدید فدراسیون وزنه برداری ورزشکاران ملزم به امضای تعهدنامه اردو شده اند و باید تمرینات خود را کنار سایر ملی پوشان انجام دهند، اتفاقی که فعلا پسر طلایی ایران در المپیک را به سکوت وادار کرده است.

به گزارش مرور نیوز، طبق اعلام فدراسیون وزنه برداری، آئین نامه مقررات اردوی تیمهای ملی تصویب شده است و تمام ملی پوشان باید آن را امضا کنند. در اردوی جدید تیم ملی، سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی نام کیانوش رستمی را هم در لیست جدید کسانی که باید به اردو بیایند قرار داده است.

اختلاف سجاد انوشیروانی و کیانوش رستمی قبل از المپیک به اوج خود رسیده بود و با کسب مدال طلا توسط رستمی، او بارها با قدرت از تصمیم خود دفاع کرد و مربیان ملی را به بی دانشی و آسیب رساندن به ورزشکاران متهم کرد. او مدت ها قبل از المپیک به تنهایی تمرین می کرد و به صورت اختصاصی و با برنامه های خودش به مدال طلا المپیک رسید.

تمام مراحل آمادگی کیانوش رستمی به دور از اردوی تیم ملی انجام شد و حاضر نبود زیر نظر سجاد انوشیروانی تمرین کند که نتیجه آن طلای المپیک شد و حالا حضور دوباره در اردوی تیم ملی و امضای آئین نامه جدید کمی چالش برانگیز است. بر این اساس کیانوش رستمی یک بار دیگر باید در اردوی تیم ملی و زیر نظر سجاد انوشیروانی تمرینات خود را دنبال کند که هنوز این موضوع از طرف مرد طلایی ایران در المپیک تایید نشده است.


حالا اردوی تیم ملی با حضور تمام افراد آغاز شده است و تمامی وزنه برداران زیر نظر سجاد انوشیروانی تمرین می کنند. نام کیانوش رستمی هم در لیست اعضای تیم ملی قرار دارد که هنوز از سمت او اظهار نظری منتشر نشده است و این مساله در حالی بود که تمام ملی پوشان به این قانون جواب مثبت داده است:

* بهداد سلیمی: هرملی پوشی قبل از ورود به اردو، درقبال تیم ملی کشورش تعهد اخلاقی دارد.

* سهراب مرادی: به طور حتم با رعایت مقررات اردویی، نفرات ملی پوش به بهترین وجه آماده مسابقات می شوند.من یکی از وزنه بردارانی بودم که همیشه قانون اردویی را به خوبی رعایت می کردم.

* سعید محمدپور:یک ورزشکار حرفه ای باید تابع قانون و مقررات تیم باشد و به صورت حرفه ای تمرینات خود را ادامه دهد تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

* محمدرضا براری: اطاعت از دستورات سرمربی تیم ملی به نفع ورزشکار خواهد بود.

* علی هاشمی: ورزشکار حرفه ای همیشه با دستورات مربی به تمرینات خود ادامه می دهد و این گونه برای ورزشکار لذت بخش خواهد بود. من وزنه بردار خود مختاری نیستم که از قانون و مقررات اردو سرپیچی کنم و همیشه در خدمت تیمم بوده ام.

کیانوش رستمی هنوز اظهار نظری نکرده است و علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری گفته است که با جلسه ای بین رستمی و انوشیروانی تلاش می کنیم مشکلات موجود را از بین ببریم.