وزیر ورزش دیروز طی حکمی محمد داورزنی را جایگزین نصراله سجادی کرد تا با این تغییر بتواند معاونین همسوی خودش را در وزارت بگذارد.

صمد ولیزاده رییس سابق فدراسیون وشوو در خصوص تغییرات وزارت در بخش معاونین به خبرنگار مرور نیوز گفت: من معتقد هستم که بدون تغییرات جدی در وزارت ورزش امکان موفقیت وجود نخواهد داشت، اگر وزیر نتواند مدیران جدید و همسوی خودش را تعیین کند ما نمی توانیم از وزیر انتظار تحول اساسی در ورزش را داشته باشیم. من براین باورم تعیین معاون قهرمانی بسیار به جا و شایسته بود چون معاون قهرمانی صد در صد در عملکرد وزیر شریک است. بخش اعظم  ناکامی گودرزی  به سجادی برمی گشت پس تغییر او بسیار درست بود، انتظار جامعه ورزش از وزارت این است که هر چه زودتر در بخش کمیته ملی المپیک هم تغییرات را انجام دهد.

کارشناس ورزش در مورد انتصاب داورزنی افزود: همینکه داورزنی همسو با وزیر ورزش است بسیار ارزشمند است وی در فدراسیون والیبال بسیار موفق عمل کرده حتی با وجود مشکلاتی که کمیته المپیک ایجاد کرده بود توانست خیلی خوب ظاهر شود. حال انتظار نخبگان ورزش از داورزنی این است که در معاونت قهرمانی بسیار دقیق عمل کند.

عضو فعال ورزش ستاد روحانی در خصوص دیگر معاونین اظهار داشت: خود سلطانی فر عملکرد دیگر معاونین را به دقت بررسی کرده است و با آن تیز هوشی که دارد می داند کدام معاون ضعف دارد و کدام عملکرد خوبی داشته، پس پیش بینی می شود که دو تن دیگر از معاونین هم عوض خواهند شد ما باید به وزیر حق بدهیم که منافع ورزش ملی را فدای رو دربایستی نکند وتغییرات لازم را انجام دهد.

وی در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: طبق اساس نامه انتخابات کمیته المپیک یک ما بعد از المیپک برگزار می شود ولی متاسفانه این امر اتفاق نیافتاد و اساس نامه رعایت نشده است. سلطانی فر فردی قانون گرا و جدی است و انتظار می رود هم برای جلو گیری از فرصت سوزی و برنامه ریزی دقیق برای آینده ورزش به ویژه برای آماده شدن برای بازی های آسیایی 2018 هر چه زودتر تکلیف کمیته ملی المپیک را روشن کند.

مشاور رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد طرح مدیران بازنشسته ورزش گفت: همانگونه که می دانید دوره گذشته مجلس بکار گیری بازنشستگان را ممنوع کرد و چون بعضی از دستگاه ها این موضوع را رعایت نکردند مجلس دهم در مرداد ماه دوباره مصوبه را برای برخورد جدی تر بکار گرفت، امروزه مجلس حساسیت ویژه ای برای بازنشستگان دارد و مطمنا حق وزیر ورزش است که مدیران موجود بازنشسته را برکنار کند.