قضاوت‌های بحث برانگیز داوران در اسپانیا در فصل جاری به ضرر بارسلونا تمام شده است و شاید به قیمت از دست رفتن عنوان قهرمانی برای این تیم تمام شود.

به گزارش مرور نیوز، بارسلونا و رئال بتیس نخستین دیدار هفته‌ بیستم در روز یکشنبه را برگزار کردند. رئال بتیس میزبان، بازی خیلی خوبی را برابر آبی‌اناری‌ها انجام داد و برتر از مهمانش بود. بتیس گل نخست بازی را به ثمر رساند اما در ‌دقیقه ۹۰، لوییس سوارس بازی را مساوی کرد.

میزبان یکی از توپ‌هایش با تیرک دروازه‌ برخورد کرد و می‌توانست پیروز این میدان باشد ولی اشتباه مدافع بتیس اجازه نداد این اتفق بیفتد. با این حال تساوی بارسلونا کمتر از صحنه جنجالی‌ این بازی به چشم آمد. در این بازی زمانی که بارسلونا یک بر صفر از حریفش عقب بود، به گل دست یافت اما داور آن را نپذیرفت. ماندی، بازیکن بتیس زمانی توپ را از دروازه‌ خارج کرد که توپ نزدیک به یک متر از خط عبور کرده بود اما نه داور آن را دید و نه کمک داور متوجه این گل شد. پیش از این اتفاق، روی نیمار نیز خطا شده بود اما داور این صحنه را نیز خطا ندانست.

رسانه‌های اسپانیایی به این موضوع پرداختند و مطبوعات کاتالانی آن را یک رسوایی اعلام کردند. پس از بازی از لوییس انریکه در این‌باره پرسیده شد که سرمربی بارسلونا در واکنش گفت‌: عکسی را در ارتباط با این صحنه دیدم. داوران نیاز به کمک دارند. شاید تکنولوژی بتواند به آن‌ها کمک کند.

لالیگا در میان لیگ‌های برتر اروپایی، تنها لیگی است که از تکنولوژی خط دروازه‌ بهره نمی‌برد. این موضوع باعث شده است چنین اشتباهات آشکاری اتفاق بیفتد. به نظر می‌رسد لالیگا با ادامه یافتن چنین اشتباهاتی برای استفاده از تکنولوژی عبور توپ از خط دروازه در فصل آینده برنامه ریزی کند.

البته اشتباه‌های داوری در اسپانیا تنها در این هفته‌ دیده نشده است. این اشتباه‌ها از ابتدای فصل وجود داشتند که گاهی اوقات جنجال برانگیز شدند. هفته‌ گذشته یکی از گل‌های مادرید در موقعیت آفساید به ثمر رسید. همچنین در دیدار اوساسونا و سویا قضاوت‌های بحث برانگیز با پیروزی سویا به پایان رسید. اعتراض بازیکنان اوساسونا تا چند روز ادامه داشت اما چیزی تغییر نکرد و اشتباه‌های داوران در این هفته نیز دیده شد.

برخلاف فصل‌های گذشته، اکثر قضاوت‌های ناعادلانه در این فصل به ضرر  بارسلونا و به نفع مادرید است و اکنون سفید پوشان با اختلاف چهار امتیازی و یک بازی کمتر صدرنشین هستند. آبی‌اناری‌ها در بازی‌های گذشته به شدت نسبت به چنین داوری هایی اعتراض می‌کردند. اظهارات و حرکت‌های جنجالی جرارد پیکه، مدافع بارسلونا سر و صدای زیادی به پا کرد. او در چند بازی بازی پیاپی به اعتراض‌هایش ادامه داد اما به یک‌باره سکوت کرد.

دیروز نیز با وجود آشکار بودن گل، پیکه سکوت کرد و تنها نیمار در توییتر به آن واکنش نشان داد. مهاجم برزیلی در توئیترش صحنه گل مردود را به اشتراک گذاشت و نوشت: ها ها ها. او حتی به خطایی که در محوطه جریمه اعلام شد و داور آن را ندید، اشاره کرد. همچنین زمانی که از لوییس سوارس در این‌باره پس از بازی سوال شد، مهاجم اروگوئه‌ای تنها گفت: توپ یک متر از خط عبور کرده بود. داواران هم ممکن است اشتباه کنند.