سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: برگزاری بازی های تدارکاتی میزان آمادگی بازیکنان را مشخص می کند و کادر فنی با پی بردن به نقاط ضعف و قوت تیم، برنامه ریزی خود را انجام می دهد.

به گزارش مرورنیوز، فروزان سلیمانی- سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: امروز نشستی را با سرپرست کمیته بانوان برگزار خواهیم کرد تا درباره برنامه های پیش روی تیم ملی فوتسال بانوان به بحث و بررسی بپردازیم. ملی پوشان ایران نیازمند بازی های دوستانه و تدارکاتی مختلفی هستند تا به میزان آمادگی بالایی برسند و در مصاف با حریفان جهانی خود، عملکرد مطلوبی داشته باشند.

وی گفت: پیشنهاد حضور در تورنمنت چند جانبه در تهران یا یکی از کشورهای آسیای شرقی را داده ایم. بعد از بازیهای قهرمانی آسیا و جام جهانی گواتمالا، تیم ملی فوتسال بانوان با ترکیبی از بازیکنان پرتجربه و جوان دور جدید تمرینات خود را آغاز کرده و نیاز داریم که ملی پوشان جوان را به آمادگی و تجربه بازی برسانیم.

وی در ادامه درباره برگزاری دو دیدار دوستانه برابر تیم روسیه که عنوان دوم جهان را یدک می کشد گفت: این تیم بسیار قدرتمند است و از بازیکنان خوبی بهره می برد. بازی کردن با تیم دوم جهان باعث می شود تا بازیکنان محک بسیار جدی بخورند و کادر فنی ارزیابی دقیقی از آنها داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه به جوانگرایی روی آورده ام، فکر می کنم بار فنی این دو دیدار دوستانه بسیار مهم است. ا می‌توانیم با روسیه خوب بازی کنیم چرا که بازیکنان ما زیاد با روسیه بازی کرده‌اند و اعتماد به نفس کافی را دارند.

وی ادامه داد: در واقع نیاز داریم تا حداقل دو تورنمنت خارجی دیگر باید داشته باشیم و با تیم‌های شرق آسیا مانند چین، هنگ کنگ و تایلند بازی داشته باشیم. با حضور در مسابقات و تورنمنت های مختلف تیم را محک  می زنیم و با آمادگی کامل در مسابقات بین المللی شرکت می کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان گفت: بچه ها درگیر بازیهای لیگ هستند و از آمادگی خوبی برخوردارند. یکی از بازیکنان آسیب دیدگی دارد و امیدوارم به بازی با روسیه برسد. خوشبختانه ملی پوشان از لحاظ جسمانی در شرایط خوبی قرار دارند. برگزاری بازیهای دوستانه اکنون برای ملی پوشان جوان که در تیم ملی فوتسال حضور دارند بسیار اهمیت دارد و امیدوارم بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

گفتنی است؛ دو بازی دوستانه ایران و روسیه در روزهای 24 و 25 مهر ماه  از ساعت 15:00 برگزار خواهد شد.