حساس ترین جدال امشب فوتبال اروپا را بی شک اتلتیکو و بارسا در ویسنته کالدرون برگزار خواهند کرد. اتلتیکو که از قهرمانی لالیگا ناامید است چشم به کوپا دل ری دارد و بارسا برای زنده ماندن رویای هت تریک کردن در کسب سه گانه، باید به فینال صعود کند.

به‌ گزارش مرور نیوز، اتلتیکومادرید امشب در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری به مصاف بارسلونا می‌رود. این دو تیم در 227 بازی رسمی برابر هم قرار گرفتند که 100 پیروزی از آن بارسلونا شد و 67 برد برای اتلتیکو به دست آمد. 51 دیدار نیز با تساوی به پایان رسید.

45 بازی این دو تیم در کوپا دل ری برگزار شد که اتلتیکو توانست 16 بار بارسلونا را شکست بدهد و آبی‌اناری‌ها 21 بار به پیروزی رسیدند اما اگر در مجموع دو بازی رفت و برگشت این آمار بررسی شود سهم بارسا 12 و قرمز و سفیدپوشان 9 است.

دیدار نیمه نهایی امشب در ویسنته کالدرون برگزار می‌شود. آبی‌اناری‌ها در این ورزشگاه در 10 بازی اخیرشان 6 پیروزی، دو تساوی و دو شکست کسب کردند. در تاریخ کوپا دل ری اتلتیکو 21 بار میزبان بارسا بوده است که 9 پیروزی به نام تیم مادریدی ثبت شد. دو بازی به تساوی رسید و 10 بازی با برد بارسلونا به پایان رسید.

آمار قابل توجه بارسلونا در کوپا دل ری

هفت سال است که بارسلونا برابر هیچ تیمی به جز رئال‌ مادرید در کوپا دل ری حذف نشده است. آخرین شکست آبی‌اناری‌ها برابر سویا در مرحله یک هشتم نهایی اتفاق افتاد. پس از این دیدار بارسا 28 بازی (رفت و برگشت) در این رقابت‌ها انجام داد و تنها برابر رئال مادرید حذف شد. تیم کاتالانی از 53 بازی اخیرش در کوپا دل ری فقط چهار بار مغلوب شد.

اتلتیکو-بارسا؛ تداوم رویای هت تریک در 3گانه؟

دیگو سیمئونه و لوییس انریکه

آمار بارسلونا انریکه در کوپا دل ری فوق‌العاده‌ است. آبی‌اناری‌ها به همراه سرمربی اسپانیایی 20 پیروزی، سه تساوی و تنها یک شکست در 24 بازی داشته است. در مقابل اتلتیکو سیمئونه نیز آمار خوبی داشته است. قرمز و سفید پوشان با هدایت سرمربی آرژانتینی 20 پیروزی ، 9 تساوی و 6 شکست در 35 بازی را به ثبت رساندند.

تقابل در نیمه نهایی

آبی‌اناری‌ها هفتمین سال پیاپی است که حضور در نیمه نهایی را تجربه می‌کنند و در مقابل اتلتیکو در هشت فصل اخیر در چهار نیمه نهایی حضور داشته است. این دو تیم در مجموع هفت بار در این مرحله به مصاف هم رفتند که سهم بارسلونا پنج پیروزی در سال‌های ۱۹۷۴، ۶۱، ۶۸، ۵۳، 1925 است و اتلتیکو در سال های 2000 و 1991 توانست تیم کاتالانی را مغلوب سازد.