معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت ترویج روحیه ورزشی بین دانش‌آموزان از آغاز به کار هشتمین دوره مسابقات کشوری کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان کشور در یزد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «عباس دهقان» در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات کشوری کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان که با حضور مدیران و مسئولان آموزش و پرورش یزد به میزبانی این استان برگزار شد، ضمن تبریک به دانش آموزان راه یافته به این مرحله از مسابقات، اظهار کرد: ورزش مهمترین عامل سلامت و پویایی در سنین مختلف است و کسانی که به طور حرفه‌ای آن را دنبال می کنند علاوه بر ورزش در تمام امور هم موفق و سرآمد خواهند بود.

وی رشته کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را یکی از مقدس ترین رشته‌های ورزشی دانست و بیان کرد: مزین بودن این رشته به نام حضرت علی (ع) مهمترین ویژگی رشته پهلوانی است.

دهقان با بیان این که 15 تیم از استان‌های مختلف کشور در این دوره از رقابت‌های دانش‌آموزی شرکت دارند، گفت: هر تیم شامل 10 نفر شرکت کننده و دو نفر مربی و مسئول تیم هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد در ادامه از دانش آموزان خواست تا با پیروی از آن حضرت، رفتار و منش پهلوانی را در تمام مراحل زندگی سرمشق خود قرار دهند.

دبیر کل برگزاری مسابقات در پایان افزود: مجموعه همکاران آموزش و پرورش و ادارات کل استان در کمیته‌های مختلف تمام سعی و تلاش خود را بکار بسته‌اند تا مسابقات به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

گفتنی است، بلافاصله پس از پایان مراسم افتتاحیه رقابت دانش آموزان در سالن ورزشی مجتمع آموزش عالی علمی کاربردی ملاصدرا یزد در دو رشته کشتی پهلوانی وورزش زورخانه‌ای آغاز و تا فردایک شنبه ادامه خواهد داشت .