مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان امروز با برگزاری دیدارهای تکمیلی و پلی آف مرحله سوم برای نهایی شدن ترکیب شطرنجبازان در مرحله یک چهارم نهایی پیگیری می شود.

به گزارش مرور نیوز، چهلمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان امروز یکشنبه در حالی در تهران پیگیری می شود که روز گذرشته و در پایان دیدارهای دوم مرحله سوم، تکلیف چهار شطرنجباز برای حضور در جمع هشت بازیکن برتر مشخص شد اما تکلیف چهار بازیکن دیگر به دیدارهای تکمیلی و پلی آف این مرحله که امروز برگزار می شود، موکول شد.

در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های شطرنج قهرمانی زنان جهان، «نانا زاگنیدزه» از گرجستان، «شینچین نی» از چین و «آنتوانتا استفانوا» از بلغارستان به یک پیروزی و یک تساوی دست یافتند. «آنا موزیچوک» از اوکراین در هر دو دیدار خود صاحب برتری شد.

این چهار بازیکن با کسب این نتایج به کار خود در مرحله یک هشتم نهایی پایان داده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. این درحالی است که کار دیگر بازیکنان به دیدارهای سوم و تکمیلی کشیده شد. بر این اساس «ونجون جو» که شانس بالایی برای قهرمانی دارد پس از اینکه طی دو بازی مقابل «الگا گیریا» متوقف شد امروز در دیدار سوم به مصاف وی می رود. «روت پادمینی» و «شونگیی تان» پس از دو تساوی که مقابل هم کسب کردند، امروز در دیدار تکمیلی، برای صعود از مرحله سوم تعیین تکلیف می کنند.

دیگر دیدار روز سوم مرحله سوم مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان نیز امروز میان «هاریکا دروناوالی» نفر هفتم حال حاضر رده بندی جهان و «سوپیکو گرامشویلی» برگزار می شود. همچنین یک دیدار دیگر برگزار می شود و طی آن «پیا کراملینگ» و «الکساندرا کاستنیوک» که در دو بازی هم به تساوی دست یافته بودند، برای بار سوم مقابل هم قرار می گیرند.