سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران گفت: در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنیم و به مدال می رسیم بیش‌تر از گذشته حسرت مدال المپیک را می‌خوریم که چرا نتوانستیم به دست بیاوریم.

به گزارش مرور نیوز پیمان فخری، درباره رقابت‌های جام جهانی ایتالیا که با نایب قهرمانی مجتبی عابدینی و چهارمی تیم ایران به پایان رسید، اظهار کرد: زمانی که این اتفاق‌ها رخ می‌دهد تاسف ما بیش‌تر می‌شود و بیش‌تر حسرت می‌خوریم. به این نتیجه می‌رسیم که اگر اتفاق‌های منفی در المپیک رخ نمی‌داد شمشیربازان حق‌شان را از ورزش می‌گرفتند. همه باور کردند که شمشیربازی ایران خوب شده است و قطعا حق عابدینی را در المپیک خورده‌اند.

فخری ادامه‌ داد: 10 مدال هم بگیریم با یک مدال المپیک قابل مقایسه نیست. البته موفقیت در این بازی‌ها باعث شده که روحیه خودمان را حفظ کنیم.

سرمربی تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایران درباره رقابت‌های بعدی شمشیربازان ایران گفت‌: هدف بعدی ما قهرمانی جهان در لایپزیک آلمان است. بعد از آن هم بازی‌های آسیایی و المپیک توکیو هدف‌های بلند مدت ماست.

او ادامه‌ داد: یک روزی گرفتن یک برنز تیمی برای ما آرزو بود اما خوشبختانه امروز قدرت شمشیربازی ایران بر همه اثبات شده است. در همین رقابت‌های ایتالیا تیم‌هایی به مانند قزاقستان و ژاپن برای رده‌های شانزدهم به بعد تلاش می‌کردند و ایران با شکست روسیه به جمع چهار تیم برتر رسیدیم در حالی که شکست دادن این تیم‌ها یک روز برای ما آرزو بود. حتی تیم‌هایی که سابقه قهرمانی جهان را دارند به مانند روسیه، آلمان، آمریکا و فرانسه نتوانستند به جمع چهار تیم برتر صعود کنند.

فخری با بیان این که امکانات شمشیربازی ایران قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست اظهار کرد: امکانات ایران با کشورهای دیگر اصلا قابل مقایسه نیست. اگر بدانند ایران با چه شرایط بودجه‌ای به این افتخارات می‌رسد اصلا باور نمی‌کنند. مربی روسیه گران‌ترین مربی جهان است اما ما توانستیم این تیم که سابقه قهرمانی جهان را دارد شکست بدهیم. این تیم در سنگال که ما قهرمان شدیم حضور نداشت و مربی فرانسوی آن‌ها به من گفت‌ که چون روسیه نبود شما قهرمان شدید. در این رقابت‌ها ثابت کردیم که در حضور این تیم هم می‌توانیم به بهترین مقام‌ها دست پیدا کنیم.

او درباره کناره‌گیری‌اش از سمت دبیری فدراسیون شمشیربازی گفت‌: در همان المپیک و در دهکده بازی‌ها از آقای باقرزاده خواستم که با استعفایم از سمت دبیری فدراسیون موافقت کند اما او زیر بار این موضوع نرفت. اعلام کردم که هدفم تنها تمرین‌های تیم‌ ‌ملی است و تمرکزم را روی تیم قرار دادم و می‌خواهم برای شمشیربازان فعلی پشتوانه‌سازی کنم.

فخری در پایان گفت‌: موفقیت‌های اخیر تیم ملی حاصل تلاش همه افراد است و امیدوارم زحماتی که آقای باقرزاده، رییس فدراسیون و شمشیربازان می‌کشند بازهم سبب موفقیت تیم‌ ‌ملی شود.