میزبان اولین بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا تیمی است که در خانه اش بسیار خطرناک است و با بازیکنان گرانقیمتش به دنبال شکست نماینده ایران است.

به گزارش مرور نیوز، دیدار استقلال و الاهلی در شرایطی برگزار می شود که شرایط دو تیم در جدول مسابقات لیگ‌های ایران و امارات هم تفاوت چندانی با هم ندارد. آبی‌های تهران در زمان انجام این بازی در مکان سوم جدول رده بندی قرار دارند و سرخ پوشان شهر دوبی بعد از الجزیره در جایگاه دوم این جدول قرار گرفته‌اند.

حریف استقلال در پایان هفته نوزدهم لیگ امارات با 12 پیروزی، 5 مساوی و دو شکست و 39 گل زده در مقابل تنها 12 گل خورده و 41 امتیاز پشت سر تیم الجزیره که با 51 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفته است.

این تیم در آخرین بازی خود قبل از دیدار با استقلال موفق شده در یک بازی خارج از خانه با نتیجه سه بر صفر تیم حتی که در رده نهم جدول لیگ امارات قرار دارد را مغلوب کرده و با روحیه بالا از استقلال میزبانی کند.

سرخ پوشان دوبی 9 بازی از 19 بازی شان در لیگ امارات را در خانه انجام داده‌اند که در این 9 بازی خانگی 6 بار پیروز از میدان خارج شده، دو بار مساوی کرده و تنها یک بار طعم شکست را چشیده‌اند خط حمله این تیم در 9 بازی خانگی 26 بار موفق به گل زنی شده و در مقابل تنها 9 گل خورده در خانه برای الاهلی ثبت شده و مجموع امتیازات خانگی این تیم نیز 20 امتیاز می‌باشد.

اما همین تیم در 10 باری که خارج از خانه به میدان رفته 6 بار پیروز شده، 3 بار با تساوی به کارش پایان داده و تنها یک بار شکست خورده. گرچه جمع امتیازات این تیم در بازی های خارج از خانه یک امتیاز از بازی های خانگی‌اش بیشتر است و با 21 امتیاز به ظاهر توفیق بیشتری داشته، اما سرخ پوشان دوبی در مجموع 10 بازی خارج از خانه شان تنها 13 بار گل زده‌اند و در مقابل 3 گل دریافت کرده‌اند.

مقایسه‌ای آماری عملکرد داخل و خارج از خانه این تیم بیانگر این نکته است که الاهلی در خانه خودش تیمی زهردارتر است که با شیوه‌های تهاجمی و ساختار دفاعی باز تر عمل می‌کند. در نتیجه هم بیشتر گل می‌زند و هم بیشتر گل می‌خورد. اما همین تیم خارج از خانه با شیوه‌ای متفاوت عمل می کند و با فوتبالی اقتصادی و کم گل، معمولا به مراد خود هم می‌رسد.

شاخص ترین و گرانقیمت ترین بازیکن این تیم «آساموا ژیان» ستاره غنایی الاصل و 31 ساله این تیم است که در این فصل به صورت قرضی برای تیم الاهلی بازی می کند. برخی شواهد نشان می‌دهد که احتمال این که این ستاره گرانقیمت از ابتدا در ترکیب تیم الاهلی برابر استقلال قرار نداشته باشد زیاد است.

تاکنون در تیم الاهلی چند بازیکن ایرانی به عنوان لژیونر بازی کرده اند که شاید شاخص ترین آنها حسن روشن، علی کریمی و فرهاد مجیدی باشند. حسن نظری، جواد کاظمیان، میلاد میداودی، هاشم حیدری و مهرزاد معدنچی هم دیگر فوتبالیست های ایرانی هستند که هر یک در مقاطعی در این تیم متمول اماراتی بازی کرده اند.