مربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه سطح رقابت‌های جام جهانی ایران را بالا ارزیابی کرد و گفت: بارها به ایران آمده‌ام و این کشور را مانند خانه خودم می‌دانم.

به گزارش مرور نیوز عبدالسلام گادیسوف،درباره ارزیابی خود از رقابت های جام جهانی کشتی آزاد در ایران اظهار کرد: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و تیم‌های مختلف با ترکیبی از نفرات خوب خود پا به این رقابت‌ها گذاشتند. ما نیز هر چند دست به جوانگرایی زدیم تا این نفرات با حضور در چنین رقابت‌هایی کسب تجربه کنند و برای حضور در مسابقات مهم آماده شوند اما در ترکیب خود اوتارسلطان‌اف که قهرمان المپیک هست را با خود به ایران آوردیم.

مربی جدید تیم ملی کشتی آزاد روسیه درباره علت عدم حضور روسیه در این رقابت ها بدون ترکیب اصلی گفت: همین نفرات جوان ما نیز در جام یاریگین نتایج بسیار خوبی بدست آوردند و از کشتی گیران آینده‌دار روسیه محسوب می شوند کما اینکه مشاهده کردید در دیدار نخست مقابل آذربایجان توانستند قهرمان المپیک این کشور را شکست دهند.

وی درباره حضور در ایران و نحوه میزبانی کرمانشاه از رقابت‌های جام جهانی نیز خاطرنشان کرد: مرتبه اول نیست که به ایران می آیم و بارها برای حضور در مسابقات مختلف به ایران آمده ام. ایران مانند خانه من است و انگار در کشور خودم حضور دارم. میزبانی هم بسیار خوب و راضی کننده بود و تماشاگران استقبال بسیار خوبی از این رقابت‌ها داشتند.

گادیسوف درباره چرایی بی‌علاقگی روس‌ها به تعامل مناسب‌تر با ایران و حضور کمرنگ در مسابقات ایران گفت: اینگونه نیست بلکه بسیاری از اوقات بصورت همزمان در چند کشور تورنمنت یا مسابقات کشتی برگزار می‌شود که ما سعی می‌کنیم در بهترین آن‌ها که به نفع ما باشد شرکت کنیم. مثلا اگر تورنمنتی در اروپا برگزار شود ما بیشتر علاقه داریم به آنجا برویم هر چند ما در جام جهانی ایران با ترکیب جوان حاضر شدیم اما به دنبال کسب نتیجه هم بودیم.

دارنده مدال های طلا و نقره جهان درباره علت خداحافظی زودهنگام از کشتی در سن 27 سالگی گفت:این خداحافظی خیلی هم زود نبود و من دوست داشتم در عرصه مربیگری کارم را آغاز کنم که خوشبختانه این امر محقق شد و در حال حاضر نیز از مربیگری در تیم ملی راضی هستم. من به اندازه کافی کشتی گرفتم و ترجیح دادم جایم را به جوانترها بدهم.

وی درباره رقابت‌ با رضا یزدانی و اینکه او اظهار کرده گادیسوف به حقش در کشتی نرسید، گفت: از او تشکر می‌کنم که چنین نظری درباره من دارد. من هم می‌گویم یزدانی به آنچه استحقاقش را داشت نرسید چرا که حق او چند مدال دیگر جهان و المپیک بود. او به حقش در المپیک لندن و ریو نرسید و همواره برای یزدانی به عنوان یک رقیب بسیار خوب احترام زیادی قائل هستم.

گادیسوف در ادامه گفتگو با ایسنا درباره علت غیبت جامبولات تدیف سرمربی روسیه در جام جهانی ایران گفت: او به دلیل مشغله کاری نتوانست به ایران بیاید.

آزادکار سابق روسیه در وزن 97 کیلوگرم درپایان درباره ارزیابی خود از حسن یزدانی به عنوان یکی از نوابغ کشتی جهان حاضر به پاسخگویی نشد و اقدام به ترک محل مصاحبه کرد!