دوازدهمین روز مسابقات شطرنج زنان جهان امروز با برگزاری تنها یک دیدار پیگیری می شود تا ترکیب چهار شطرنجباز برتر این دوره رقابت ها کامل شود.

به گزارش مرور نیوز، «هاریکا دروناوالی» و «نانا زاگنیدزه» برگزار کننده تنها دیدار امروز چهارشنبه مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان هستند. این دیدار در چارچوب مرحله چهارم این رقابت ها و به عنوان دیدار تکمیلی و پلی آف برای مشخص شدن آخرین شطرنجباز صعود کننده به مرحله پنجم مسابقات برگزار می شود. این دو شطرنجباز به ترتیب نتیجه دیدار اول و دوم مرحله چهارم را به سود خود تمام کردند.

«شونگیی تان» ، «آنا موزیچوک» و «الکساندرا کاستنیوک» شطرنجبازانی هستند که روز گذشته و در پایان دیدارهای دوم در مرحله چهارم مسابقات قهرمانی زنان جهان صعودشان را به مرحله پنجم (نیمه نهایی) قطعی کردند. در این مرحله از رقابت ها «ونجون جو» بخست نخست قهرمانی حذف شد تا بزرگترین شگفتی مسابقات رقم خورده باشد. ونجون جو چینی روز گذشته مقابل هموطن خود «شونگیی تان» باخت و با توجه به نتیجه تساوی مقابل وی در روز نخست مرحله چهارم، از دور رقابت ها کنار رفت.

«انتوانتا استفانوا» دیگر شطرنجبازی بود که روز گذشته از مسابقات حذف شد. وی روز گذشته مقابل «آنا موزیچوک» به نتیجه تساوی دست یافت اما به خاطر شکست در روز نخست حذف شد. «الکساندرا کاستنیوک» اما با شکست دادن «شین چن نی» موفق به صعود به جمع چهار شطرنجباز برتر مسابقات شد.

در هر صورت امروز با برگزاری دیدار «هاریکا دروناوالی» و «نانا زاگنیدزه» که از ساعت 15 آغاز می شود، چهارمین شطرنجباز برتر مسابقات 2017 زنان جهان در تهران مشخص می شود. این رقابت ها از فردا پنجشنبه با برگزاری دیدارهای نخست مرحله پنجم در تهران پیگیری می شود.

چهلمین دوره مسابقات شطرنج زنان جهان تا 13 اسفندماه در تهران ادامه خواهد داشت.