رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به جایگاه وموقعیت مهم استان اصفهان در ورزش ایران بویژه بسکتبال گفت: یکی از ریشه‌های مهم و اصلی بسکتبال ایران در اصفهان است، که امیدوارم این ریشه با مدیریت درست دوباره احیا و تنومندتر شود.

به گزارش مرور نیوز، رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص آخرین وضعیت مساله حجاب بانوان بسکتبالیست ایرانی گفت: از نماینده فدراسیون جهانی دعوت کرده‌ایم تا به ایران سفر کرده و از وضعیت حجاب بانوان ورزشکار ما در ایران بازدید داشته باشند، این اتفاق -۲۱ فروردین ماه- رخ خواهد داد. بعد از ورود به ایران - 22 فروردین ماه- به اصفهان می‌آیند و بررسی‌های خود را در اصفهان انجام می‌دهند، سپس به تهران برمی گردند و در نهایت با توجه به بررسی‌ها وگزارشاتی که خواهند داد فدراسیون جهانی تصمیم نهایی را در این خصوص خواهد گرفت؛ البته ما به نتیجه مثبت گرفتن در این خصوص بسیار خوش بین هستیم.

محمود مشحون در مجمع انتخابات هیئت بسکتبال استان که در تالار افتخارات سرای ورزشکاران برگزار گردید اظهار داشت: باید به مدیریت و برنامه ریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان بابت مدیریت و برگزاری چنین مجمعی تبریک گفت، در طول 15 سالی که در خدمت مدیران کل مختلفی بودم، کمتر شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی بدین سبک بوده‌ام. مجمعی که تمام کاندیداهای آن با تمام قلب و وجودشان در جهت همفکری و رفع کمبودهای بسکتبال اصفهان صحبت کردند.

وی افزود: بسکتبال رشته ای است که ریشه‌های تنومندی دارد و یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین ریشه‌های آن در استان اصفهان است، حدود 32 است که در خدمت ورزش کشور در فدراسیون‌های مختلف و به ویژه بسکتبال بودم، در تمامی زمان‌ها نیمی از تیم‌های ملی ایران را استان اصفهان و ورزشکاران این استان پوشش داده‌اند. در تمامی رده‌های سنی دارای نمایندگان شایسته ای بودند، نسل بسیار با کیفیتی را به جامعه بسکتبال معرفی کردند که ماندهٔ امروز آن "اوشین ساهاکیان" است، بازیکنی بسیار تکنیکی با سجایا وخصوصیات اخلاقی بسیار بالا، بعد از آن " ارسلان کاظمی" بازیکنی با حضور در امریکا در میادین داخلی وخارجی نماینده شایسته ای برای کشورمان است، امیدوارم این موفقیت‌ها تداوم یابد.

وی ادامه داد: شاید مواردی که می‌خواهم بدان اشاره کنم تکراری باشد؛ اما باید بازگو شوند، چرا که هر چند بار تکرار شوند کم است. امروز روی خون شهدایی قدم می‌زنیم و مدیریت می‌کنیم که با برای حفظ و حراست کشور اعضا و جان خود را فدا کردند. در نظام جمهوری اسلامی ایران کسانی می‌توانند به تعهدات و اعتقاداتی که دارند عمل کنند که عاشقانه مسئولیتی که به آن‌ها محول می‌شود را جامعه عمل بپوشانند.

مشحون با مخاطب قرار دادن "جواد داوری" رئیس جدید هیئت بسکتبال تاکید کرد: "جواد داوری" باید بداند که فرد یکساعت پیش نیست؛ هر اندازه هم تلاش کند نمی‌تواند به جایگاه قبلی برگردد. مسئول استانی شده ای که در جهان به نصف جهان مشهور است، پایتخت واقعی ایران در بسیار از امور ورشته های ورزشی واستانی که مملو از استعداد وظرفیت است.

وی خاطر نشان کرد: از سال 81 که دوباره به بسکتبال ایران بازگشتم، هیچ جایگاهی در بسکتبال آسیا وحتی غرب آسیا نداشتیم، اما امروز زمانی که وارد سالن آزادی می‌شویم هفتاد و پنج مدال در آنجا جلوه گر است (از این تعداد 54 مدال طلا،۷ نقره و 14 برنز)، به المپیک راه یافتیم و در تمامی رده‌های سنی جهانی شده‌ایم. تیم بزرگسالان در سالهای 2010 ترکیه و 2014 اسپانیا در مسابقات جهانی حضور داشتند، تیم ملی جوانان باید به مسابقات جهانی مصر اعزام شوند. اگر من و امثال من روزی در فدراسیون فکر کنیم اگر ما نبودیم این موفقیت‌ها بدست نمی‌آمد به بیراهه رفته‌ایم و اشتباه کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: ما مدیون و بدهکاریم به آن‌هایی که رفتند، تا ما در امنیت و آرامش به انجام این امور بپردازیم، وظیفه داریم در مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفتیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. افرادی که در مجمع امروز هستند باید با همدلی و در کنار یکدیگر بودن هر چه زودتر مسیر رشد وبازگشت دوباره اصفهان به روزهای درخشان را فراهم کنند.

وی با تقدیر از عملکرد وکمک خانواده لوافان تاکید کرد: نمی‌خواهم بطور مستقیم از فرد خاصی نام ببرم، لوافان کمک‌ها وحمایت های زیادی تا کنون به بسکتبال داشته و فردی تأثیر گذار بوده، باید وی و دیگر افراد حاضر در مجمع امروز قول دهند در کنار بسکتبال شهر واستانشان باشند. بهر جهت قطاری که در حال حرکت است راه خود را می‌رود و به مقصد می‌رسد، در طول راه افرادی که دوست دارند عاشقانه وصادقانه کار کنند خود سوار این قطار می‌شوند تا با صلابت و صداقت در جهت اعتلای بسکتبال ایران و کمک در جهت افتخار آفرینی این رشته در جهان همگام شوند.