سعیده علی بعد از پایان بازی تیمش مقابل گروه بهمن گفت‌: با این پیروزی مقام سومی ما در سوپر لیگ قطعی شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، دو دیدار از مرحله برگشت رقابت‌های سوپر لیگ A بسکتبال بانوان امروز (چهارشنبه) در مجموعه آزادی برگزار شد و تیم گاز تهران قهرمان فصل گذشته مقابل گروه بهمن با نتیجه‌ 73 بر 54 پیروز شد.

سعیده علی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازی اظهار کرد: بازی عالی بود ازابتدا از رقیب پیش افتادیم و در ادامه‌ نیز با یک بازی منطقی توانستیم با اختلاف حدود 20 امتیاز پیروز میدان شویم. این برد تقریبا سومی ما را حتمی کرد چون در آبادان دو باخت خیلی غیرمنتظره داشتیم و متاسفانه تیم را از قهرمانی دور کرد. بازی فردا با آبادان نیز می‌تواند باعث دومی ما شود به شرط آن که با اختلاف گل بالا پیروز شویم.

تیم گاز، قهرمان فصل گذشته رقابت‌های این فصل نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؛ علی در این باره گفت‌: باید این را در نظر گرفت که تیم‌های دیگر با انگیزه برد مقابل گاز حاضر می‌شوند و بازیکنان خارجی خوبی را جذب کرده بودند. رقابت همین است، برد و باخت دارد و امیدوار هستم سال بعد جبران کنیم.

علی با اشاره به افزایش سطح کیفی رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: سطح کیفی لیگ بسیار افزایش پیدا کرده است و بازیکنان جوان بسیار خوبی در لیگ حضور دارند که پیشرفت خوبی را در آن‌ها شاهد هستیم. وقتی یک تیم با بازیکنان جوان مهره‌ساز می‌شود بسیار با انگیزه هستند و این انگیزه کمک می‌کند بدون ترس بجنگند. هر چهار تیم حاضر در مرحله آخر شانس قهرمانی دارند و این نشان دهنده پیشرفت بسکتبال است.

او درباره اتفاقات رخ داده در کسب جواز قطعی حجاب بانوان بسکتبالیست، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم، هر بازیکنی آرزو دارد به غیر از حضور در رقابت‌های داخلی در مسابقات برون مرزی نیز خود را محک بزند. امیدوارم به زودی لباس‌های ما مورد تایید نهایی قرار گیرد تا بتوانیم در سطح آسیا خود را محک بزنیم. چون بازیکنان ما چیزی از سطح آسیا کم ندارند و می‌توانیم با کسب چندین تجربه حضور در رقابت‌های برون مرزی در آسیا بدرخشیم چرا که پتانسیل لازم را داریم.

علی ضمن تشکر از حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان در ادامه بیان‌ کرد: از وزیر ورزش و جوانان به دلیل نگاه ویژه‌ای که به ورزش بانوان به ویژه بسکتبال داشتند تشکر می‌کنم چرا که با حمایت‌های خود ثابت کردند نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارند و من از صمیم قلب از طرف جامعه بسکتبال از او قدرانی می‌کنم. ما پتانسیل قهرمانی داریم، ولی باید توجه داشت که ما بی‌تجربه هستیم و نباید سال نخست حضورمان در آسیا بر سکوی نخست قرار بگیریم، ولی مطمئن هستم با حضور مدوام در رقابت‌های برون مرزی و کسب تجربه می‌توانیم در آسیا عنوان‌دار شویم.

او در پایان اظهار کرد: بانوان همیشه مشکل اسپانسر دارند و متاسفانه برخی از بازیکنان ما به دلیل این که تیم‌های‌شان اسپانسر ندارند ناخواسته از صحنه ورزش دور می‌شوند و به طور حرفه‌یی بازی نمی‌کنند ، امیدارم به سیستم جذب اسپانسر بانوان بیش‌تر اهمیت داده شود.