دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در شرایطی با برتری ایران به پایان رسید که هزاران علاقمند به فوتبال شور حسینی ماندگاری را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مرورنیوز،  دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامگاه امروز سه شنبه و از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان کی روش به پایان رسید. سردار آزمون(۲۵) برای ایران گل زد.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، وحید امیری، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش(۸۱ مهدی طارمی) و سردار آزمون(۸۵ آندرانیک تیموریان) به میدان رفت.

گزارش لحظه به لحظه این دیدار را در زیر می خوانید:

* دقیقه یک: بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بازی را شروع کردند اما خیلی زود توپ را لو دادند و کره ای ها با پاس های پرتعداد به دنبال گرفتن سرعت ابتدایی تیم ایران بودند.

* دقیقه ۲ : علیرضا بیرانوند پس از دریافت توپ آن را با پرتاب های معروف خودش به پشت محوطه جریمه کره ارسال کرد که وحید امیری در موقعیت آفساید توپ را مهار کرد.

* دقیقه ۷ : تیم ملی فوتبال ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ شد که توپ در یک رفت و برگشت داخل محوطه شش قدم به پورعلی گنجی رسید و او توپ را وارد دروازه کرد اما داور اعلام آفساید کرد.

* دقیقه ۱۰ : علیرضا جهانبخش در موقعیتی خوب روی خط محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از چند قدم حرکت ضربه را با پای چپ زد که ثمری برای ایران نداشت.

* دقیقه ۱۶ : تیم ملی فوتبال ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی دیگر شد که ارسال حاجی صفی مقابل پای جهانبخش فرود آمد اما ضربه این بازیکن با بی دقتی از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۲۰ : شاگردان کی روش یک بار دیگر صاحب موقعیت شدند اما جهانبخش در ارسال دقیق توپ موفق نبود و ثمری برای تیم ملی نداشت.

* دقیقه ۲۵ : نفوذ رامین رضاییان با نفوذ به داخل محوطه جریمه توپ خوبی را برای سردار آزمون ارسال کرد که ضربه آرام و حرفه ای این بازیکن به گل اول تبدیل شد.

* دقیقه ۳۰ : ایران پس از گلی که وارد دروازه کره کرد کمی عقب نشینی داشت و این اقدام فرصت را در اختیار حریف داد تا چند دقیقه ای را روی دروازه ایران حمله کند.

* دقیقه ۴۰ : شاگردان کی روش کمی جلو آمدند و با گردش توپ سعی در به تعادل کشیدن بازی داشتند اما همچنان کره تیم برتر میدان از لحاظ حفظ توپ بودند.

* دقیقه ۴۳ : ایران در جناح راست کره صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را اشکان دژاگه روی دروازه ارسال کرد اما ضربه سیدجلال با اختلاف به بیرون رفت.

* دقیقه ۴۷ : کره ای ها در شروع نیمه دوم سعی در نزدیک شدن به دروازه ایران را داشتند اما سیدجلال حسینی توپ مهاجم حریف را دفع کرد.

* دقیقه ۵۰ : علیرضا جهانبخش توپ خوبی را در عرض محوطه جریمه کره برای سردار آزمون ارسال کرد اما وی نتوانست کنترل خوبی داشته باشد و توپ به دروازه بان حریف رسید.

* دقیقه ۵۴ : کره جنوب صاحب یک ضربه ایستگاهی در نزدیکی های محوطه جریمه ایران شد اما توپ ارسالی را بازیکنان ایران دفع کردند.

* دقیقه ۵۸ : در یک ضد حمله وحید امیری توپ خوبی را روی خط محوطه جریمه برای سردار آزمون فرستاد که توپ وی را مدافعان کره جنوبی به بیرون زدند.

* دقیقه ۶۳ : پس از ارسال ضربه کرنر اشکان دژاگه در برگشت جهانبخش ضربه چکشی را به سمت دروازه حریف زد که دروازه بان کره توپ را به کرنر فرستاد.

* دقیقه ۶۵ : خطایی که وحید امیری روی بازیکن کره انجام داد حریف را صاحب یک ضربه ایستگاهی در جناح چپ ایران کرد که ارسال به داخل محوطه جریمه با خطای مهاجمان روی مدافع ایران همراه بود.

* دقیقه ۷۳ : تیم ایران که در این دقایق چشم به ضد حملات داشت می توانست به گل دوم دست پیدا کند اما توپی که سردار آزمون به دست آورده بود را به راحتی از دست داد.

* دقیقه ۸۰ : سردار آزمون به خاطر خطا روی بازیکن کره جنوبی از داور کارت زرد گرفت.

* دقیقه ۸۱ : علیرضا جهانبخش جای خود را به مهدی طارمی داد.

* دقیقه ۸۵ : آندرانیک تیموریان به جای سردار آزمون وارد زمین شد.

* دقیقه ۹۰ : ایران در یک ضد حمله صاحب موقعیت خوبی شد که آندرانیک تیموریان با شوتی کم دقت توپ را به بالای دروازه زد.