ژوزه مورینیو یکشنبه منچستریونایتد را در فینال جام اتحادیه هدایت خواهد کرد.

وبسایت نود: ژوزه مورینیو یکشنبه منچستریونایتد را در فینال جام اتحادیه هدایت خواهد کرد.
 
ژوزه مورینیو یکشنبه در اولین فینال خود در منچستریونایتد، مقابل ساوتهمپتون قرار می گیرد. فینال جام اتحادیه روز یکشنبه ساعت 20 به وقت تهران در ورزشگاه ومبلی انجام می شود. این اولین حضور یونایتد در فینال لیگ کاپ از سال 2010 است. اما در آستانه برگزاری این مسابقه حساس، نگاهی داریم به آمار ژوزه مورینیو در بازی های فینال.
 
سرمربی 54 ساله پرتغالی از سال ۲۰۰۳، در 12 بازی فینال حاضر بوده که در 10 مسابقه آن پیروز شده است. او تاکنون 23 جام را در دوران مربیگری اش کسب کرده و می تواند روز یکشنبه این تعداد را به 24 برساند.
 
آمارها نشان می دهند او در 83 درصد از بازی های فینالی که در آن حضور داشته پیروز شده است. نکته جالب اینجاست که او هرگز در یک مسابقه فینال در 90 دقیقه شکست نخورده است. مورینیو فقط دو بار در فینال ها شکست خورده که هر دو هم در وقت های اضافه بوده است.
 
نتایج مورینیو در فینال ها این گونه است:
 
آمار جالب توجه ژوزه مورینیو در فینال‌ها
 
دو شکست مورینیو در فینال ها، هر دو در جام حذفی بوده است. اولین شکست در سال 2004 اتفاق افتاد، زمانی که مورینیو سرمربی پورتو بود و در وقت های اضافه تیمش مقابل بنفیکا ۲-۱ شکست خورد. باخت دیگر، سال 2013 در برنابئو رقم خورد. مورینیو سرمربی رئال مادرید بود و تیمش در خانه در فینال مقابل اتلتیکومادرید ۲-۱ شکست خورد. در مجموع از دوازده فینالی که مورینیو در ان حضور داشته، شش بازی به وقت های اضافه رفته است که تیم آقای خاص در 4 بازی پیروز شده است.
 
آمار مورینیو در فینال های حذفی در انگلیس، ۱۰۰% قهرمانی است. او تاکنون در 4 فینال رقابت های حذفی در انگلیس حضور داشته که در هر 4 مسابقه تیم او برنده میدان شده و به قهرمانی رسیده است. آقای خاص سه بار با چلسی قهرمان جام اتحادیه شده است و یک بار هم با شکست منچستریونایتد در جام حذفی به قهرمانی رسیده است. مورینیو می تواند با کسب چهارمین عنوان خود در جام اتحادیه به برایان کلاف و سرالکس فرگوسن برسد.
 
جالب اینجاست که اولین و آخرین فینالی که مورینیو در انگلیس مربیگری کرده، همین جام اتحادیه بوده که سرمربی پرتغالی با چلسی توانسته قهرمان لیگ کاپ شود.
 
آمار جالب توجه ژوزه مورینیو در فینال‌ها
 
در 4 فینال قبلی بازی های حذفی در انگلیس، تیم مورینیو مقابل رقبای سخت تری قرار گرفته است. چلسی مورینیو با شکست تاتنهام، آرسنال، لیورپول و منچستریونایتد به قهرمانی رسید و حالا این بار مورینیو در فینال رقیب آسان تری روی کاغذ دارد: ساوتهمپتون.
 
مورینیو سه بار هم در رقابت های اروپایی تیمش را به فینال رسانده است که آمار او در این مورد هم ۱۰۰% پیروزی است. دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در جام یوفا.
 
نکته قابل تامل دیگر، عملکرد خوب دفاعی تیم های مورینیو در بازی های فینال است. در 12 بازی فینال، تیم های او فقط 9 گل خورده اند (شامل هفت کلین شیت)، که نشان از تمرکز دفاعی تیم های او در بازی های نهایی دارد. در شش فینال اخیر، تیم مورینیو فقط دو گل خورده است که هر دو گل هم در مقابل اتلتیکو رقم خورد. مسئله دیگر، پیروزی های ۱-۰ است، مورینیو ۳۳% از بازی های فینالش را با حساب ۱-۰ به پایان برده و قهرمان شده است.
 
آیا ژوزه مورینیو با این آمار درخشان، می تواند برای چهارمین بار قهرمان لیگ کاپ شود؟