برخی پیشکسوتان ورزش که تحت پوشش صندوق حمایت از قهرمانان هستند از بدعهدی شرکت تحت قرارداد بیمه انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری موج، ارائه خدمات بیمه به پیشکسوتان، قهرمانان و ورزشکاران از وظایف اصلی مسئولان ورزشی بوده که مدیران ورزش نیز همواره سعی بر ایجاد شرایطی بهتر در این امر داشته اند. در این همین راستا چند وقتی است که صندوق حمایت با شرکت بیمه البرز وارد همکاری شده تا اعضا از تسهیلات بهتری بهره ببرند اما متأسفانه این شرکت چندین بار خدمات را قطع کرده و قهرمانان و پیشکسوتان را با مشکل مواجه کرده است. به دنبال همین امر تعدادی از پیشکسوتان نیز نارضایتی خود را از این اقدام بیمه البرز بیان داشتند:

کاشانی: خدمات بیمه مهم ترین درخواست پیشکسوتان و قهرمانان است
جعفر کاشانی پیشکسوت فوتبال و رئیس هیأت مدیره باشگاه پیشکسوتان ورزش کشور ضمن بیان این مساله که "همیشه باید تابع رضایت جمع بود" درباره ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای مناسب به قشر پیشکسوت بیان داشت: پیشکسوتان ورزشی جامعه‌ای هستند که به دلیل کهولت سن و به دلیل آسیب‌هایی که در گذشته به سبب انجام ورزش حرفه‌ای به آنان وارد شده در حال حاضر به خدمات درمانی بیشتری و با کیفیت‌تری نسبت به سایر قهرمانان ورزشی نیاز دارند و باید ارائه خدمات شایسته درمانی به آنان در اولویت انجام کار مسئولان قرار بگیرد.

وی با اشاره به کم لطفی بیمه البرز در ادامه افزود: تا جایی که اطلاع دارم بیشتر پیشکسوتان و قهرمانان پیش از این تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران بودند و جمع کثیری از آنان از جمله بنده از خدمات ارائه شده توسط این بیمه رضایت زیادی داشتیم. اما حالا اکثریت تحت پوشش بیمه البرز قرار گرفته اند که متأسفانه خدمات به خوبی ارائه نمی شود.
کاشانی تصریح کرد: اینکه مسئولان بیمه البرز خدماتی به پیشکسوتان این مملکت که افتخارات ملی کشور هستند ارائه نمی‌کنند، واقعا جای اظهار تاسف برای مسئولان این بیمه درمانی دارد.

سیروس پور: این بیمه رفتار درستی با قهرمانان ندارد
پرویز سیروس پور، پیشکسوت کشتی آزاد با ابراز ناراحتی از خدمات رسانی ضعیف بیمه البرز بیان داشت: اگر مسئولان بیمه البرز معنای ورزش و قهرمانان را می دانستند و این اندیشه را داشتند که قهرمانان در طول سالیان چه خدماتی را برای مملکت انجام داده و چه افتخاراتی را به دست آورده اند مسلما در ارائه خدمات اینگونه رفتار نمی کردند. آن ها باید پا پیش گذارند و بیمه را طوری اداره کنند که حداقل حق ورزشکاران تضیع نشود.

وی افزود: فکر می کنم اگر یک جمع بندی صورت گیرد و قهرمانان با مسئولان بیمه مذاکره کنند به نفع است و تکلیف مشخص خواهد شد. باید با مسئول بیمه البرز وارد مذاکره شد و آن ها جوابگو باشند. این بهترین راه است.


نراقی: قطع خدمات بیمه پیشکسوتان باعث شرمساری است
هادی نراقی پیشکسوت فوتبال و عضو هیئت مدیره باشگاه پیشکسوتان ورزش کشور درباره خدمات بیمه درمانی البرز اظهار کرد: چند نسخه دارم و چند ماهی است به کارشناسان بیمه البرز مأمور در صندوق تحویل داده‌ام که مربوط به داروهای بیماری‌های خاص است که تاکنون هزینه هیچ یک را دریافت نکرده‌ام؛ این مساله واقعا باعث شرمساری است.

وی در ادامه افزود: بنده برای بیمه تکمیلی خود و خانواده مبلغی حدود 3 میلیون تومان پرداخت کرده‌ام اما تاکنون خدمات شایانی از بیمه البرز دریافت نکرده‌ام. حتی همانطور که قبلا گفته‌ام از هزینه‌های داروهایی که گرفته‌ام خبری نیست.

این پیشکسوت فوتبال تاکید کرد: در میان جامعه بعضی از بیمه‌ها دارای اعتبار و اسم و رسم هستند و بیمه ایران نیز از این دسته از بیمه هاست. در گذشته ما تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران بودیم و واقعا خدمات خیلی خوبی به پیشکسوتان ارائه می‌کردند. اما متاسفانه بیمه البرز هیچ گونه سرویسی ارائه نمی دهد و در میان جامعه دارای اعتبار نیست.

نراقی با تاکید براینکه جامعه پیشکسوتان و قهرمانان ملی باید تحت پوشش بیمه درمانی معتبری قرار بگیرند اظهار کرد: دادن خدمات شایسته به لحاظ درمانی حداقل‌ترین کاری است که می‌توان در حق پیشکسوتان و قهرمانان کشور که سالها برای افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم ایران سعی و تلاش کرده‌اند، انجام داد و این مساله باید از سوی مسئولان و کارشناسان بیمه البرز رعایت شود.

دلیریان: مسئولان فقط شعار ندهد
محمد دلیریان با بیان این که بیمه البرز اول در باغ سبز را نشان داده است، گفت: این شرکت بیمه در مرحله اجرا طور دیگری رفتار کرده است. کارمند و قهرمان و هرکسی بیمه شود نباید بعد از بیمه شدن مشکل ایجاد کنند. به هرحال شرایط اقتصادی مملکت طوری است و شرکت های بیمه باید همکاری بیشتری داشته باشند.

این پیشکسوت و سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: اگر بیمه البرز پولی هم طلبکار است باید شرایط مملکت و اقتصادی را درک کند و این امری طبیعی است که در بروکراسی اداری هم این مساله به تعویق می افتد. بیمه باید کمک کند نه این که فقط شعار دهد پیشکسوتان قابل احترام هستند.