مربی کشورمان در بین 5 نامزد اصلی هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی قرار گرفته تا مطبوعات خارجی به تحلیل شرایط این تیم بپردازند و انتخاب وی را نسبت به سایرین کم‌موثر لقب دهند.

به گزارش مرور نیوز، پس از برکناری «ابراهیم ماشابا» از هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی شایعه جانشینی «کارلوس کی‌روش» بر مسند مربیگری این تیم، در صدر اخبار مربوط به فوتبال این کشور قرار گرفته است.

کی‌روش برای آفریقای جنوبی! بازی جوانمردانه کجاست؟

غیر از مربی کشورمان سخن از 4 گزینه جدی دیگر نیز مطرح است که همین باعث شده تا سایت «ساکر24» به تحلیل از شرایط مربیگری آفریقای جنوبی بپردازد و متن زیر را منتشر کند.

علیرغم گفته‌ها و توصیه‌های فیفا مبنی بر بازی منصفانه معروف به «فیرپلی»، این فوتبال زیبا، نشانی از انصاف ندارد. اگر اینگونه بود کی‌روش و هاجسون نباید در لیست 5 نفره هدایت بافانا بافانا قرار می‌گرفتند. در حقیقت اگر مربی پرتغالی این پیشنهاد را پذیرفت نباید متعجب شویم!

کی‌روش برای آفریقای جنوبی! بازی جوانمردانه کجاست؟

در مقایسه با دیگر نامزدها، مربی حال حاضر ایران و مربی سابق انگلیس شانس کمتری برای موفقیت در این تیم دارا هستند. اگر فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی متن زیر را بخواند متوجه می‌شود که حضور دیگر افراد، یعنی «هرو رنارد»، «هوگو بروس» و «استوارت باکستر» موثرتر خواهد بود.

اما کی‌روش به فدراسیون این کشور بسیار نزدیک شده و علاقه‌مند به پذیرفتن این چالش است. مربی سابق پرتغال، آخرین بازی که مربی تیمی در این قاره شده به سال 2000 برمی‌گردد. زمانی که به مدت 2 سال هدایت این تیم را برعهده گرفت که به نظر می‌رسد با توجه به این زمان طولانی اطلاعاتش نسبت به کشور و بازیکنان کاملا گمراه کننده باشد.

کی‌روش برای آفریقای جنوبی! بازی جوانمردانه کجاست؟
 

رنارد با کسب 2 قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا، یکی از بهترین گزینه‌ها است. مربی فرانسوی با قهرمانی ساحل‌عاج و زامبیا توانایی‌های خود را نشان داده و خودش را در این قاره اثبات کرده است. علاوه بر این کمپ تمرینی زامبیا بیشتر در آفریقای جنوبی برگزار شده و همین باعث شناخت بیشتر هرو شده است.

تحلیل‌ها نیز نشان می‌دهد که سبک بازی و توانایی بازیکنان زامبیا و آفریقای جنوبی بسیار به هم نزدیک بوده که کار رنارد را راحت‌تر می‌کند.

کی‌روش برای آفریقای جنوبی! بازی جوانمردانه کجاست؟

دیگر گزینه هدایت بافانا، هوگو بروس است. کسی که در سال 2017 با کامرون به قهرمانی جام ملت‌های آفریقا رسید. گرچه مربی بلژیکی با شیرهای رام نشده توانایی خود را نشان داد اما رفتن به جام جهانی برای وی بسیار مهم بوده و می‌تواند یک انگیزه کافی برای پذیرفتن این پیشنهاد شمرده شود.

باکستر ، گزینه آخر فدراسیون محسوب می‌شود. کسی که به مدت یک سال در 2004 مربی این تیم شد اما آمار بسیار ضعیفی را به همراه داشت. اما مربی اسکاتلندی با هدایت کنونی «سوپراسپورت»، تیم باشگاهی این کشور، به بازیکنان شناخت زیادی دارد و می‌تواند شانس بزرگش را دوباره امتحان کند.

کی‌روش برای آفریقای جنوبی! بازی جوانمردانه کجاست؟

جلسه تصمیم‌گیری امروز برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد مربی جدید در همین روزها مشخص شود.

بافانا بافانا، ماه آینده دیداری دوستانه با تیم فوتبال آنگولا و گینه بیسائو برگزار می‌کند.