فینالیست المپیک ریو و مردی که کشتی با او خاطرات زیادی را پشت سر گذاشته است امروز 29 ساله شد تا او همچنان برای افتخارآفرینی در یک المپیک دیگر امیدوار باشد.

به گزارش مرور نیوز، امروز پسر فینالیست المپیک ایران در کشتی آزاد 29 ساله شد تا فرصت خوبی برای تجدید خاطرات خوب او در کشتی ایران باشد. او خودش در مورد به یاد ماندنی ترین کشتی که گرفته است به دیدار نیمه نهایی المپیک مقابل ترول دلاگنف اشاره می کند که در 33 ثانیه حریف خود را با 5 بارانداز ضربه فنی کرد. کمیل درباره آن صعود تاریخی به فینال می گوید:« کشتی با آمریکا در مسابقات المپیک بهترین ضربه ای بود که کردم. اما در بیرون از کشتی بیشتر ضربه می شویم چرا که جز کشتی کار دیگه ای بلد نیستیم و هر جا می رویم چون اطلاعات کامل را نداریم ضربه می شویم.»


اما او در همین روزهای اخیر هم اتفاق بزرگی را رقم زد جایی که قهرمانی ایران در جام جهانی به دیدار او و حریف آمریکایی در دیدار آخر بسته بود جایی که با برد کمیل ایران می توانست پنجمین قهرمانی پی در پی خود را جشن بگیرد. او توانست این دیدار حساس را با پیروزی پشت سر بگذارد تا قهرمانی را به ایران هدیه کند. او در مورد این دیدار می گوید:«این جام جهانی فرق ویژه ای با تمام مسابقات می کرد به خاطر اینکه قبل از مسابقات آن اتفاقات سیاسی به وجود آمده بود. اما برای آن دیدار مهم و حساس در فینال جام جهانی پیش خودم می گفتم اگر دست و پایم هم بشکند باید آن را ببرم.»

خالق ضربه فنی 33 ثانیه در المپیک 29 ساله شد


بعد از این قهرمانی کشتی گیران به اهواز رفتند تا کاپ خود را به مردم خوزستان اهدا کنند اما اتفاقات و حواشی برای آنها به وجود آمد. کمیل درباره آن سفر می گوید:«این حرکت نه بحث سیاسی در آن بود و نه هدف خاصی داشتیم به طوریکه با هیچ کس هم هماهنگ نکرده بودیم و دلی به خوزستان رفتیم تا بگوییم پیش شما هستیم و فراموش نکردیم شما را.»


و مشکل همیشگی ورزشکاران ایرانی که هنوز به آنها رسیدگی نشده است. وعده وعید ها و قول هایی که اجرایی نمی شود. کمیل روزهای سختی را پشت سر گذاشته بود و برای حضور در المپیک حواشی زیادی را پشت سر گذاشت. از آن بازی انتخابی مقابل پرویز هادی تا تمرینات سخت و تحمل آن همه حاشیه که زیر هیچ یک از آنها کم نیاورد و با سکوت خود را برای المپیکی موفق آماده کرد. او حالا بعد از کسب این نقره ارزشمند می گوید:« حدود 6 ماه از المپیک گذشته و متاسفانه هنوز قول هایی که داده اند عملی نشده است و آدم دلسرد می شود. من اهل این حرف ها نیستم چرا که شان آدم را پایین می آورد اما واقعیت است.»