وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه امروز در کشور در بخش مرتبط با ورزش و جوانان بالغ بر 1500 سازمان مردم نهاد تشکیل شده داریم و حدود 500 سازمان مردم نهاد در دست ثبت داریم، گفت: این میزان در دولت قبلی کمتر از 50 مورد بوده است.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در نشست با سازمان‌های مردم نهاد جوانان، روسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی مازندران در استانداری اظهار داشت: مقام معظم رهبری سه سال پیش نسخه‌ای تحت عنوان اقتصاد مقاومتی را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ارائه دادند.

وی افزود: در این نسخه اصول‌هایی تبیین تا کشور در مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی سرپا بایستند و حرکت توسعه خود را سریعتر جلو ببرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های کشور برای افزایش ضریب بهره‌وری در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از طریق اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود تصریح کرد: توسعه سلامت عمومی از طریق گسترش ورزش همگانی جایگاه ویژه‌ای در این مبانی اقتصاد مقاومتی دارد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه گسترش تحرکات بدنی و فعالیت‌های مرتبط با ورزش همگانی می‌توانیم جامعه‌ای برخوردار از سلامت جسم و روح را رقم بزنیم و هزینه‌های مربوط به بهداشت و درمان را کاهش دهیم، افزود: ورزش کردن در همه سنین، اماکن و اقشار جامعه، تاثیرات مطلوبی در ایجاد جامعه سالم، پرنشاط و با طراوت دارد.

وی با اعلام اینکه شهرداری‌های کشور در سه دهه گذشته توانستند در ایجاد فضاهای ورزشی اقدامات جدی و گسترده‌ای برای ایجاد فضاهای ورزشی صورت دادند، گفت: باید این ظرفیت‌ها برای گسترش ورزش همگانی استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باید کارنامه مطلوبی در ایجاد سلامت عمومی، روحی و جسمانی ارائه دهیم، افزود: باور داریم کشور بعد از فراز و نشیب‌های 38 سال گذشته اکنون نیاز به نشاط روحی و سلامتی دارد.

سلطانی فر با اشاره به اینکه تورم بالای 40 درصد به زیر 10 درصد رسیده است، گفت: دولت در تلاش برای ایجاد شکوفایی اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه باید از توان بخش خصوصی برای توسعه ورزش استفاده کنیم، تصریح کرد: اقتصاد ورزش در کشورهای توسعه یافته توجیه داشته و باید این اقدامات در حوزه ورزش بخش خصوصی ایجاد شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در سفر امروز به مازندران با طرح‌های بزرگ آشنا شدم، افزود: مازندران از حیث توسعه مشارکت بخش خصوصی در حوزه ورزش موفق عمل کرده است.

این عضو هیئت دولت با بیان اینکه رشد صادرات نفتی و فرآورده‌ها بیش از 4 برابر شده است، تصریح کرد: تلاش داریم در سال آینده رونق اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی تقویت شود.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه جوانان موتور محرکه حرکت توسعه کشور قلمداد می‌شوند، افزود: این انرژی دارای خلاقیت‌ها و زایش فکری اثرگذاری بوده و جامعه را به سمت مسیرها و قله رفیع توسعه‌ای سوق داده است.

وی با بیان اینکه پیست دوچرخه سواری ماهفروچک ساری در سال آینده دارای منابع اعتباری خواهد شد، گفت: امیدواریم در اسرع وقت نخستین پیست اسکیت چوبی غرب آسیا را در ساری افتتاح و مازندران قطب بزرگ ورزش دوچرخه‌سواری مبدل شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه امروز در کشور در بخش مرتبط با ورزش و جوانان بالغ بر 1500 سازمان مردم نهاد تشکیل شده داریم و حدود 500 سازمان مردم نهاد در دست ثبت داریم، افزود: این میزان در دولت قبلی کمتر از 50 مورد بوده است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اقتصادی و اجتماعی حضوری فعالانه دارند، افزود: سازوکار تصدی گری و اجرایی از سوی دولت به بخش خصوصی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نسل‌های آینده به پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی ایران در برجام افتخار می‌کنند، تصریح کرد: اتفاق بزرگ سی و هشت سال گذشته جایگزینی حکومت اندک سالاری به مردمسالاری بوده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در چارچوب حکومت مردمسالار دینی سبب شد تا مردم ایده و نظر خود را از طریق حضور در انتخابات اعلام کنند، افزود: جریان انتقال قدرت که توسط مردم محقق شده بزرگ‌ترین دستاورد ملت ایران در 38 سال گذشته است.