رکوردهای جالبی در این فصل از رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در حال ثبت است. 

به گزارش مرور نیوز، مس کرمان در 15 بازی از 26 بازی انجام داده به نتیجه مساوی دست یافته. یعنی در بیش از نیمی از بازی های به میدان رفته! به نوعی می شود گفت این تیم در 57 درصد از بازی های برگزار شده به نتیجه مساوی دست یافته است و با وجود چنین شرایطی در رده چهارم جدول قرار دارد و یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است. این به خودی خود نشانگر تقسیم امتیازات بین تیم های مدعی در دسته اول است و اینکه میانگین امتیازگیری تیم های مدعی بالا نیست.


استقلال اهواز تیم قعرنشین در هفته های سپری شده که کم هم نبوده تا به این جای کار حتی یک پیروزی هم نداشته. 26 بازی بدون حتی یک برد! رکوردی که شاید در دنیای فوتبال بی سابقه باشد. این تیم دو فصل پیش هم باید به لیگ 2 سقوط می کرد اما به جای سقوط به لیگ 2 امتیاز فولاد نوین را خرید و به لیگ برتر رفت اما به سرعت به لیگ یک آمد و حال هم به سرعت در آستانه سقوط به دسته دوم است.


این تیم تا به این جای کار 7 سرمربی را بر بالای سر خود دیده که این هم رکورد جالب و شاید بی نظیری باشد! 11 امتیاز از 26 بازی با 7 مربی!


رکورد جالب دیگر از آن تیم پارس جنوبی جم با مربیگری مهدی تارتار است. 14 هفته شکست ناپذیری. هم چنین این تیم در 25 بازی 11 گل خورده و دارای بهترین خط دفاعی است. میانگین گل خورده این تیم در هر بازی 0.44 گل است.
برگزاری بازی ها در یک گروه سطح کیفی بازی ها را بالاتر برده و در فاصله 8 هفته مانده به پایان بازی ها تیم های اول تا نهم جدول امیدوار به صعود به لیگ برتر هستند. هر چند اگر تعداد تیم های حاضر در دسته اول به اندازه تیم های حاضر در لیگ برتر می شد صعود دو تیم از دسته اول به لیگ برتر عادلانه تر بود.