دو نماینده کشورمان به دیدار فینال و دو نماینده به دیدار رده بندی مسابقات روز دوم رقابت‌های جام کشتی گیران و مربیان مطرح اوکراین راه یافتند.

به گزارش مرور نیوز، رقابت های جام کشتی گیران و مربیان مطرح اوکراین از دیروز (جمعه) در شهر کیف آغاز شده است و امروز با مشخص شدن نفرات برتر چهار وزن دوم به پایان می رسد.

8 کشتی گیر تیم های آزاد و فرنگی باشگاه رعد پدافند هوایی به نمایندگی از کشورمان در روز دوم به میدان رفتند که نتایج آن ها در پایان دیدارهای مقدماتی به شرح زیر است:

در کشتی آزاد و در وزن 61 کیلوگرم، پیمان بیابانی در دور نخست آندری استویانوف از اوکراین را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد داوید دوبری از رومانی گذشت اما در مرحله نیمه نهایی مقابل احمد نبی گوارزاتیلوف از آذربایجان با نتیجه 9 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار ولادمیر دوبوف از بلغارستان است.
در وزن 70 کیلوگرم حامد رشیدی در کشتی نخست مقابل واسلی میخایلوف از اوکراین با نتیجه 7 بر 6 به پیروزی رسید. وی در دور دوم نیز با نتیجه 6 بر 4 از سد جیسون چامبرلاین از آمریکا گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. رشیدی در این دیدار نیز مقابل سیمون رادولوف از اوکراین با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال جیمز گرین از آمریکاست.
در وزن 86 کیلوگرم مصطفی قیاسی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل استفان ورب از مجارستان با نتیجه 7 بر 3 به پیروزی رسید، وی در دور سوم با نتیجه 6 بر 2 از سد گئورگی سردکوف از بلغارستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قیاسی در این دیدار نیز با نتیجه 4 بر 2 بوریس ماکویف از اسلواکی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال به مصاف گاجی مراد ماگمومد سعیداف از آذربایجان می رود.
در وزن 125 کیلوگرم پویا رحمانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دانیلو کارتاوی از اوکراین با نتیجه 10 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، رحمانی از دور رقابت ها کنار رفت.

در کشتی فرنگی و در وزن 66 کیلوگرم، محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل شرهی هارکوشا از اوکراین با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی رسید وی در دور سوم مقابل داتو چخارتیشویلی از گرجستان با نتیجه 5 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر گرج در دور بعد، گرایی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 75 کیلوگرم هادی علیزاده پورنیا در دور اول مقابل میهایل باردوف از مولداوی با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت اما در مسابقات این گروه با نتیجه 5 بر 3 مقابل وارشام بورانیان از ارمنستان شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 85 کیلوگرم داود عابدین زاده در دیدار نخست مقابل گوگا گاگنیدزه از بلاروس با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 مقابل میکالای استادوب از بلاروس به پیروزی رسید اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 2 مقابل الکساندر شیشمان از اوکراین شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. عابدین زاده در این دیدار به مصاف ژان بلنیوک قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از اوکراین می رود.
در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور اول مقابل الکساندر چرنتسکی از اوکراین با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست این اوکراینی در دورهای بعد، مهدی زاده از دور رقابت ها کنار رفت.