رقابتهای هندبال جوانان کشور روز چهارشنبه 11 اسفند با قهرمانی بیتا سبزوار به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، رقابتهای هندبال جوانان ایران که در سالن سربدار سبزوار و با حضور ۱۴ تیم از شنبه 7 اسفند آغاز شده بود روز با قهرمانی بیتای سبزوار به پایان رسید. بیتا در فینال با تیم سپاهان دیداری سنگین و خوبی را برگزار کرد و ‌نهایتا با نتیجه نزدیک ۲۷ بر ۲۶ به پیروزی رسید تا در حضور تماشاگران‌پرشور سبزواری جام قهرمانی را بالای سر خود ببرد. 

تیم های دهدشت و فلاورجان در دیدار رده بندی به مصاف هم رفتند که در وقت قانونی و اضافی کارشان با مساوی پیش رفت و در ضربات پنالتی این تیم فلاورجان بود که نهایتا با نتیحه 38 بر 37  پیروز شد تا عنوان سوم مسابقات را کسب کند. میزبانی 14 تیم مسابقات جوانان کشور در شهر کوچکی مثل سبزوار با امکانات حداقلی کاری بس دشوار است که باشگاه بیتا به عنوان میزبان در حد مقدورات ود به نحو مطلوبی این مسابقات را میزبانی کرد.

البته سبزوار که مهد هندبال ایران یا یکی از قطب های هندبال ایران است بواقع نیاز به توجه بیشتری از سوی متولیان ورزش شهر و استان خراسان رضوی دارد اما فعلا که اسپانسرها سعی می کنند با عشق و علاقه پرچم هندبال سبزوار را آن بالا نگه دارند و اینبار هم دکتر احمد بروغنی مدیرعامل باشگاه بیتا و همکارانش آقایان مقدم و ژیان پور و سایر عوامل باشگاه بیتا شبانه روز تلاش کردند تا از 14 تیم و عوامل برگزاری و اجرایی و داوران و تیم ها به نحو مطلوبی میزبانی کنند.

اما نکته جالب توجه در بحث فنی درخشش جوانانی پرمایه و مستعد بود که در جمع تیم ها بخصوص تیم های بیتا و سپاهان دیده شد و چنانچه توجه بایسته ایی به این جوانان صورت پذیرد یقینا همین الان تعدادی از جوانان بیتا و سپاهان می توانند در سطح اول هندبال آسیا و جهان بازی کنند.

این جوانان را نباید رها کرد و البته به گفته احمد بروغنی مدیرعامل باشگاه بیتا که دو سه سالی است روی تیم های پایه بخوبی در سبزوار کار شده هرگز از جوانان بیتا غافل نخواهند شد و یقینا فدراسیون هندبال هم در طرح استعدادیابی به این مهم توجه خواهد کرد.

باشگاه بیتا با میزبانی این مسابقات یک آشتی ملی هم در هندبال سبزوار براه انداخت و همه بزرگانی هندبال سبزوار که خمیر مایه تیم های ملی از دهه 60 تا به امروز بوده اند را زیر یک سقف جمع کرد که هنر بزرگ دکتر بروغنی و همکارانش را باید ستود.

بزرگانی مثل قاسم شعبانپور – کاظم عربی- حسین اسماعیلی یا شاه حسین به قول سبزواری ها- حمید شجاع – عباس شهرایینی و بسیاری دیگر از نسل طلایی دهه 60 و 70 هندبال ایران و سبزوار در مسابقات جوانان حضور یافتند که می تواند نقطه عطفی در هندبال سبزوار و به نوعی هندبال ایران باشد.