سرمربی سیاه جامگان گفت: خاطرم هست که با راه‌آهن، پرسپولیس افشین قطبی را بردیم و این استقلال هم همان اندازه قدرتمند بود و که همانقدر که شانس باختن بود، می‌شد این تیم را هم ببریم.

به گزارش مرور نیوز اکبر میثاقیان، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: دقیقا یادم نیست اما سال86 زمانی که سرمربی راه آهن بودم و پرسپولیس افشین قطبی به صورت مسلسلی همه بازی‌هایش را می‌برد، با شیوه خودمان این تیم را یک بر صفر بردیم و فکر می‌کنم استقلالی هم که ما دیروز برابرش بازی کردیم به همان اندازه بلکه بیشتر قدرتمند بود که اسیر انگیزه و دوندگی بازیکنان ما شد و اگر خوش شانس بودیم حتی این بازی را می‌توانستیم ببریم.
وی افزود: واقعیت این است که برای این بازی همانقدر که شانس برد داشتیم، شانس باخت هم داشتیم اما به هر شکل مساوی در اولین گام برای ما بسیار حائز اهمیت بود و نشان داد که چقدر تیم خوب و سرپایی داریم. این تساوی ما را به آینده بسیار امیدوار کرد.
سرمربی سیاه‌جامگان ابومسلم حال و هوای خود از بازگشت به لیگ‌برتر را اینگونه توصیف کرد: جو لیگ‌برتر نسبت به چهار سال قبلی که با آلومینیوم هرمزگان به آزادی آمده بودم خیلی فرق کرده و همه چیز با مدیریت مهندس تاج منظم‌تر شده و دیگر به هر دلیلی بازی تعطیل نمی‌شود که به نظرم این قرار گرفتن لیگ ما در مسیر لیگ‌های اروپایی است.
میثاقیان گفت: راستش وارد آزادی که شدم و حرارت تماشاگران و هیجان رقابت را دوباره حس کردم فقط با خودم گفتم یا امام رضا (ع) کمک کن تا دشمن شاد نشوم. به هر حال من دیگر نمی‌خواستم اصلا امسال کار کنم و در عین تماس‌هایی که با من گرفته می‌شد که غالبا از سوی لیگ یکی‌ها بود تصمیم به استراحت داشتم تا اینکه آقای عباسی رفیق 35ساله و دوران ابومسلم ما تماس گرفت.
وی ادامه داد: من توقع چنین بازی‌ای از بچه‌ها در ابتدای کار نداشتم و شوکه شدم که این قدر در زمین جنگیدند و توان گذاشتند و خیلی هم شاد شدم که اینقدر خوب شروع کردیم و هر چه گفتیم داشت در زمین اجرا می‌شد. وقتی شروع خوب باشد و تیم مقابلت را هم بشناسی می‌فهمی موفقیت نزدیک است و من این را همان ابتدای بازی حس کردم. هر چه زمان می‌گذشت ما بهتر می‌شدیم و داشتیم به شرایط عادت می‌کردیم.
میثاقیان با بیان اینکه "مردم مشهد چقدر خوشحال شدند" تصریح کرد: این تیم بوی ابومسلم را می‌دهد و مردم به خاطر ابومسلم این تیم را خیلی دوست دارند خصوصا که مربیان آن مثل رهبر، شکری، شاپور رجب‌زادگان و ... همه ابومسلمی هستند و اصلا خود آقای عباسی از بنیان‌گذاران ابومسلم بوده است. شادی مردم در فرودگاه را که می دیدم لذت می‌بردم.

می‌شد استقلال را هم مثل پرسپولیس قطبی برد


اکبر اوتی که خود نیز با دوسال پوشیدن پیراهن استقلال از پیشکسوتان این تیم محسوب می‌شود، گفت: از استقلال خاطرات خوبی دارم چون سال‌های 60 و 61 با سرمربیگری خدابیامرز منصور پورحیدری برای این تیم بازی کردم که هم دوره‌های ما برادران بیانی، بهتاش فریبا، حاجیلو، فروزانی و ... بودند اما من هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را دوست دارم و انشاالله هر دو موفق باشند. این دو تیم سرمایه‌های فوتبال ما هستند و برای سایر تیم‌های ما نعمت هستند. مثلا اگر بازی ما دیروز با یک تیم بی‌طرفدار اینقدر جذابیت و حساسیت داشت؟
وی با بیان اینکه هواداران سیاه‌جامگان باید این بازی را به فراموشی بسپارند گفت: باور کنید من 6تیم از لیگ یک به لیگ‌برتر آوردم اما اندازه از دیروز تا الان این قدر که با من مصاحبه شد، قبلا مصاحبه نشده بود. در عین حال بازی با استقلال برای ما تمام شد و باید یادمان باشد که این بازی به تاریخ پیوست و الان بازی با سپاهان مهمتر است. شاید در بازی با استقلال به لحاظ روحی و روانی عالی کار کردیم و نتیجه گرفتیم اما بازی بعدی باید در فنی بهتر عمل کنیم.
سرمربی سیاه‌جامگان تاکید کرد: اینجا کار خیلی سخت است و باید تلاش کنیم. در این دو سه روز یک مقدار کم از پول بچه‌ها را گرفتیم و انشاالله با قول آقای عباسی در ادامه بازیکنان به پول و پاداش خود خواهند رسید. در بازی بعد هم باید حواسمان باشد که سپاهان تیم بزرگی است. ما باید هفت بازی آینده را ببریم. من باور کرده‌ام که تیم ما قوی است و وقتی جلوی استقلال این طور بازی کرده در مابقی بازی‌ها حتی می‌توانیم ببریم.
وی در پاسخ به اینکه چطور در بازی با استقلال تی‌شرت مشکی معروفش را بر تن نکرده بود گفت: به هر حال کوتاه سن و سال‌مان بیشتر شده و باید سنگین‌تر ظاهر شویم.(با خنده)