فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فرمان جدید ترامپ، اعلام کرد ورزش و سیاست باید از یکدیگر جدا باشند.

به گزارش مرور نیوز، فرمان جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت 90 روزه ورود شهروندان 6 کشور از جمله ایران برای سفر به آمریکا چالش دیگری را در یک رشته ورزشی دیگر به وجود آورده است. آمریکا در سال جاری میلادی (2017) میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آناهیم کالیفرنیا است و فدراسیون وزنه‌برداری این کشور تأکید دارد که تمامی وزنه‌برداران با هر ملیتی حق شرکت در این مسابقات را دارند.

فرمان جدید ترامپ از تاریخ 16 مارس (26 اسفند 95) قابل اجراست، این در حالی است که مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان به میزبانی آمریکا در تاریخ 29 نوامبر (8 آذر 96) آغاز می‌شود و تا تاریخ 6 دسامبر (15 آذر 96) ادامه پیدا خواهد کرد. به این ترتیب ممنوعیت 90 روزه ورود شهروندان 6 کشور مورد نظر تا پیش از آغاز این مسابقات به پایان خواهد رسید و تداخلی با تاریخ این مسابقات ندارد، اما ممکن است این دستور ترامپ تمدید و برای ورود ورزشکاران این 6 کشور از جمله ایران برای سفر به ایالات متحده مشکل‌ساز شود.

فیل اندرو، مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد: ورزش در توانایی‌هایش برای متحد کردن جهان تحت پرچم صلح و یکی شدن، جهانی است. جامعه جهانی وزنه‌برداری رابطه قوی با یکدیگر دارند و ما به عنوان عضوی از این جامعه، توانایی خود برای ملاقات و رقابت با ورزشکاران سراسر جهان را جشن می‌گیریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنان از موضع خود که سیاست و ورزش باید از یکدیگر جدا باشند، حمایت می‌کنیم. ما به کار با شرکای خود در کمیته المپیک ایالات متحده آمریکا ادامه می‌دهیم تا مشخص کنیم که پس از این محدودیت اولیه 90 روزه، این اقدام ممکن است چه تأثیراتی بگذارد. به عنوان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2017، ایالات متحده آمریکا امیدوار است به تمامی ورزشکاران از سرتاسر جهان از جمله آن 6 کشوری که دولت آمریکا آنها را در لیست ممنوعیت ورود به این کشور قرار داده، خوشامد بگوییم.