رییس جدید فدراسیون هندبال پس از حضور مجدد روی صندلی ریاست می گوید که دیگر خبری از اعتصابات، تهدادات و مشکلات قبلی نخواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، مدیری که سابقه ١٨ساله در فدراسیون هندبال دارد و خیلی از اهالی این رشته پیشرفت یک‌دهه اخیر را مدیون او می‌دانند،‌ سال ٨٨ بعد از ١٦‌سال ریاست در فدراسیون، تصمیم گرفت کنار برود. رحیمی بعد از هندبال با حضور در رأس باشگاه سپاهان یک مدیر فوتبالی شد و سپس در پرسپولیس و راه‌آهن سمت مدیرعاملی را پذیرفت که البته در این ٢ باشگاه تجربه موفقی نداشت. دیروز بعد از ٧‌سال رحیمی بار دیگر اعتماد مجمع فدراسیون هندبال را به خود جلب کرد تا برای ٤‌سال دیگر به رأس فدراسیونی برگردد که شاید دربحرانی‌ترین روزهای خود به سر می‌برد. او پس از حضور مجدد در فدراسیون به عنوان رییس فدراسیون از پایان مشکلات کنونی هندبال در آینده ای نزدیک گفت:


* از انتخابات شروع کنیم که شما با آرای قاطعانه رئیس فدراسیون شدید؟
از این اتفاق خیلی خوشحالم، چون فدراسیون هندبال را خانه خودم می‌دانم. دراین مدت دوستان لطف زیادی به من داشتند و به خاطر همین من هم احساس مسئولیت کردم که بار دیگر به هندبال برگردم. باید از این پس با همدلی و اتحاد پیش برویم تا هندبال به روزهای اوج خود برگردد.


* حتما می‌دانید که در سال‌های اخیر فدراسیون بارها مدیر عوض کرده و وضع هندبال خوب نیست؟
بله،‌ من به این موضوع واقف هستم. سعی می‌کنم از بهترین افراد و متخصصان این رشته استفاده کنم. من با شعار شایسته‌سالاری جلو آمدم و مطمئن باشید که بهترین‌ها درفدراسیون هندبال جمع خواهند شد. باید برای هر پستی کارشناس خودش درنظر گرفته شود. من اهل باندبازی نیستم و این را سابقه من نشان می‌دهد.


* بیشترین نگرانی پیرامون تیم‌ملی هندبال وجود دارد که بارها درسال‌های اخیر یا اعتصاب بازیکنان همراه بود یا فدراسیون برخی از آنها را اخراج کرده است؟
دیگر به این مسائل فکر نکنید. ما هم‌اکنون بهترین تیم‌ملی تاریخ را از نظر مهره‌ای دراختیار داریم و مطمئنا با همدلی تمام این مسائل حل می‌شود. دیگر خبری از اعتصاب، اخراج و این دست مسائل در هندبال نیست و قطعا به دنبال بهترین جایگاه هستیم. ما بازیکنان بزرگی داریم که خارج از کشور بازی می‌کنند. من با خیلی از آنها دراین مدت در ارتباط بودم و مطمئنم که روی مرا زمین نمی‌زنند.


* تیم‌ملی بعد از استعفای طاهری، سرمربی ندارد. برای این پست چه تصمیمی دارید؟
ما باید از سرمربی خارجی بزرگ استفاده کنیم. خیلی از بازیکنان ما دربهترین تیم‌های اروپا بازی می‌کنند و بهتر است که با یک سرمربی بزرگ خارجی در ارتباط باشند. فعلا در آغاز راه هستیم، اما از همین امروز کار را برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی آغاز می‌کنیم. حساسیت زیادی روی این موضوع داریم، چون باید برای هندبال ایران یک سرمربی بزرگ داشته باشیم.


* هندبال ایران المپیک و مسابقات جهانی را از دست داد. شما با برنامه‌ای که دارید، قول چه جایگاهی را می‌دهید؟
من هیچ قولی نمی‌دهم. حتی وعده کسب مقام چهارم و پنجم آسیا را هم نمی‌دهم، چون ورزش قابل پیش‌بینی نیست. من تنها می‌توانم وعده بدهم که هندبال را به روزهای خوبش برگردانم. ما سعی می‌کنیم هم در سطح آسیا و هم در سطح جهان قدرتمند ظاهر شویم، اما وعده‌دادن درست نیست.


* دربخش بانوان هم در روزهای اخیر نام همسر ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم‌ملی والیبال مطرح شده است. شما اطلاعی از این موضوع دارید؟
خیر، من اطلاعی ندارم. طبیعی است که از این پس ما برای تیم‌ملی بانوان نیز مثل تیم آقایان برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما من از این‌که نام خاصی مطرح شده باشد یا با گزینه‌ای صحبت شده باشد، بی‌خبر هستم.


* شما دوره‌ای از هندبال جدا شدید و به ٣ باشگاه فوتبالی رفتید. تجربه موفقی در فوتبال نداشتید؟
بله، من در پرسپولیس، سپاهان و راه‌آهن به‌عنوان مدیرعامل بعد از خروجم از هندبال کار کردم. به‌ هرحال، نمی‌توانم بگویم که تجربه موفقی بوده یا ناموفق و دراین‌باره باید بقیه در رابطه با عملکردم توضیح بدهند. چند سالی است که از فوتبال جدا شدم و دیگر درباره هندبال صحبت می‌کنم.


* اما به نظر می‌رسد در هندبال دارای مقبولیت بیشتری هستید. حتی برخی از بازیکنان تهدید کرده بودند که اگر شما رئیس نباشید، دیگر به تیم‌ملی نمی‌آیند؟
من هندبال را خانه خودم می‌دانم. بازیکنان، مربیان و کارشناسان به من لطف دارند. دیروز هم در انتخابات با رأیی که به من دادند، اعتمادشان را نشان دادند. دراین مدت که در ورزش نبودم، برخی از دوستان و حتی از کنفدراسیون آسیا علاقه نشان دادند که من برگردم و به خاطر همین برگشتم. امیدوارم بتوانیم درکنار هم روزهای خوبی را برای هندبال بسازیم. بار دیگر می‌گویم که مطمئن باشید دیگر بحث تهدید و اعتصاب در هندبال از این پس وجود نخواهد داشت.