رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: خوشحالیم که کاروان تیراندازی با کمان در ابتدای سال 96 اولین مدال ورزش کشور را در میادین بین‌المللی کسب کرد.

به گزارش مرور نیوز محمدعلی شجاعی، در خصوص کسب مدال طلای اسماعیل عبادی و پریسا براتچی در کاپ آسیا اظهار داشت: هنوز فرصت کسب مدال در بخش میکس و تیمی برای کمانداران ایران وجود دارد و امیدواریم دو مدال طلا اضافه شود. امیدوارم در میکس عبادی و براتچی این افتخار را تکرار کنند.

وی در خصوص اردوهای آمادگی ملی‌پوشان یادآور شد: حدود پنج ماه است که بچه‌ها اردوهای خوبی را در قشم، بندرانزلی و بوشهر پشت سر گذاشتند و توانستند در این مدت رکورد خود را افزایش دهند و به ثبات برسانند. کمانداران ما در کامپوند تقریباً کار را تمام کردند و دو مدال طلا به دست آوردند. این موفقیت‌ها با توجه به در پیش بودند بازی‌های آسیایی اندونزی تیراندازی با کمان نوید کسب مدال‌های زیادی را می‌دهد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان افزود: تا چند ماه آینده مسابقات جهانی لهستان را در پیش داریم که در کاپ آسیا در هر دو بخش زنان و مردان سه سهمیه توزیع می‌شود و ایران ماکسیمم سهمیه را با دو مدال طلا کسب کرد. خوشحالیم که کاروان تیراندازی با کمان در ابتدای سال 96 اولین مدال ورزش کشور را در میادین بین‌المللی کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ریکرو تیم ایران کاملاً دگرگون شده و این نتیجه کاری است که از دو سه سال قبل آغاز شده است. در بخش آقایان دو متولد 78 و 74 داریم که بسیار جوان هستند و این نشان می‌دهد که تحول خوبی انجام شده است. این کمانداران با وجود جوانانی بسیار خوش درخشیدند.

شجاعی تصریح کرد: در بخش خانم‌ها هم هر سه کماندار ایران اولین بار بود که به مسابقات اعزام می‌شدند. آنها به نسبت سن و تجربه‌ای که داشتند از نظر فنی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند و بسیار جوان هستند. در ریکرو رنج سنی 20 سال است. امیدوارم ریکرو هم بتواند به سرعت به جایگاه مدال‌آوری کامپوند برسد.

وی در خصوص مدال‌آوری بانوان کماندار در بازی‌های آسیایی نیز گفت: در بخش بانوان کار شده است و در ریکرو نگاه بلندتری برای بازی‌های آسیایی و سپس المپیک 2020 داریم. در کامپوند هم بازی‌های آسیایی جاکارتا را داریم و امیدواریم مانند دوره قبل از رشته‌هایی باشیم که بتوانیم مدال طلا را در سبد کاروان ایران قرار دهیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در خصوص المپیکی شدن کامپوند نیز تصرح کرد: حضور کامپوند در المپیک 2020 بسیار ضعیف است، اما برای المپیک 2024 خیلی‌ها امیدوار به حضور کامپوند هستند. اگر کامپوند المپیکی شود به سبد مدال‌آوری ایران در المپیک یک مدال دیگر اضافه خواهد شد.