روز نخست از سومین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته با حذف کاتاروهای ایرانی حاضر در مسابقات و سایر کاتاروهای کشورمان همراه بود.

به گزارش مرور نیوز، لیگ جهانی کاراته موسوم به کاراته وان امروز جمعه 11 فروردین ماه با حضور 892 کاراته کا از 77 کشور به میزبانی امارات در دبی با برگزاری رقابتهای کاتای انفرادی آغاز شد که از میان 10 کاتاروی ایران در بخش مردان دو کاتارو شانس کسب مدال برنز دارند و ابوالفضل شهرجری نمایش امیدوارکننده ای داشت.

شهرجردی کار خود را با برتری 5 بر صفر مقابل «علی بیک یاسنوف» از قزاقستان آغاز کرد و سپس «سقر الدباسی» از امارات را با همین نتیجه از پیش رو برداشت. این کاتاروی خوب کشورمان دور سوم دست به کار بزرگی زد 3 بر 2 «آنتونیودیاز» کاتاروی قدرتمند و پرافتخار ونزوئلا با دو طلا، یک نقره و 5 برنز جهان را در یک رقابت نزیدک 3 بر 2 شکست داد. وی در ادامه نمایش خوب خود در این دوره از رقابتها، «سلمان الموسوی» از فرانسه و «مهمان رضایف» از روسیه را با نتایج مشابه 5 بر صفر شکست داده و به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

شهرجردی در این مرحله 5 بر صفر به «دایمان کویینترو» از اسپانیا باخت و روز یکشنبه باید برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی به روی تاتامی برود. این کاتاروی اسپانیاییدر سال 2016 و در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شده و از مسابقات قهرمانی اروپا 3 مدال طلا و 3 نقره و در پیکارهای کاراته وان 5 طلا، 8 نقره و 3 برنز در کارنامه دارد.

امیر بهادر تدین دیگر عضو تیم ملی در این بخش در گام اول با نتیجه 4 بر 1 مقابل «یوهانگ جانگ» از هنگ کنگ نتیجه را واگذار کرد و با شکست این حریف در دور بعدی، تدین از دور مسابقات کنار رفت. امیرحسین آرمیده هم بعد از برتری مقابل ایتالیا و کره، به چین باخت و حذف شد. سهند اسلامی بعد از یک دور استراحت، به لهستان باخت و کنار رفت. فرزاد محمد خانلو بعد از برتری مقابل امارات، به کاتارویی از پرتقال باخت و از جدول خارج شد.

روزبه روشنی بعد از استراحت در مرحله نخست، روسیه را شکست داد و به «دایمان کویینترو» از اسپانیا باخت. این اسپانیایی در نیمه نهایی شهرجردی را شکست داد و به فینال رسید تا روشنی برای کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد تلاش کند.

آرمین روشنایی روسیه و ترکیه را از پیش رو برداشت و به رومانی باخت و حذف شد. سهیل سجادی فر هم ابتدا اردن را شکست داد ولی دور بعد به رومانی باخت. سید داود شاهچراغی در سه مبارزه متوالی اسپانیا، هنگ کنگ و مالزی را شکست داد و به روسیه باخت و توفیقی در کسب مدال نداشت. میلاد دلیخون هم بعد از برتری مقابل نماینده سوئیس به فرانسه باخت و با مسابقات وداعی زودهنگام داشت.

در ادامه این رقابتها، پیکارهای کاتای تیمی برگزار خواهد شد.