ما در کشورمان بعلت فرهنگ سازی هایی که شده نمی توانیم خیلی از مسابقات رسمی دنیا را برگزار کنیم.

حسین اوجاقی سر مربی تیم ملی در خصوص وضعیت وشوو به خبرنگار مرور نیوز گفت: عملکرد فدراسیون وشوو تا به الان خوب بوده است، ما چندین مسابقه مهم را توانستیم با موفقیت پشت سر بگذاریم و جزو 8 تیم برتر جهان باشیم. ضمن اینکه فدراسیون توانسته 7 محوطه تمرین وشوو راه اندازی کند یعنی دو برابر زمین های تمرین کل اروپا که واقعا جای تحسین دارد همچنین رییس فدراسیون که با حمایت هایش به این ورزش جان دوباره داده است.

وی در مورد ورزشکارانی که به مبارزات بدون مجوز وزارت می روند اظهار داشت: این مسابقات به لحاظ وجهه بین المللی در سطح خیلی بالایی است. اما از آنجا که ما در ایران نمی توانیم این مسابقات را برگزار کنیم پس ورزشکار تصمیم می گیرد تا خودش به صورت مستقل به مسابقه برود که همین امر باعث می شود قهرمانی آنها در ایران قانونی نباشد البته اگر با شورای برون مرزی هماهنگ شوند می توانند تحت عنوان تیم ملی اعزام شوند.

اوجاقی در ادامه افزود:بعضی از رشته های ورزشی کشورمان به لحاظ جایگاه بین المللی خیلی بالاتر از فدراسیون های مربوطه خودشان است همانند ساواته، راگبی و.... امثال این ورزش ها به لحاظ  وجاهت قانونی جایگاه خودشان را دارند اما اینکه باید به صورت مستقل اداره شوند باید بگویم در ابتدا باید دید این ورزش ها چقدر در ایران طرفدار دارند آیا همانند کاراته و یا وشوو هستند که بشود مستقل کرد یا اینکه باید همچنان بعنوان انجمن اداره شود؟

در بعضی از رشته ها همانند ام ام ای که در جهان طرفدار زیادی دارد در ایران جایگاهی ندارد به لحاظ اینکه هنوز علمای دینی کشورمان این ورزش ها را خشونت آمیز می دانند، برای اینکه همانند این ورزش ها را در غالب فدراسیون ببینیم باید در ابتدا زیر ساخت های فرهنگی ورزش های رزمی را به خوبی درست کنیم بعد در مورد فدراسیون شدن و یا انجمن شدن اش بحث کنیم. البته تا وقتی که تلویزیون ملی کشورمان ورزش های رزمی را نشان نمی دهد و به آن بی توجه است همین بساط است من نمی دانم چه فرقی بین مسابقات رزمی و یا بوکس  با کشتی است اگر به لحاظ پوششی بگوییم که ورزش های رزمی خیلی پوشش بهتری دارند زیرا لباس های جذب تن شان نیست. اگر هم به لحاظ خشونت باشد کمتر از فوتبال یا کشتی ورزشکار صدمه می بیند.

سرمربی تیم ملی وشوو در خصوص بانوانی که به مسابقات غیر قانونی خارج از کشور می روند گفت: این افراد وقتی می بینند جایگاهی در تیم ملی کشورشان ندارند ناچار می شوند به خارج از کشور بروند به همین دلیل برای برگزار کنندگان مسابقات ایمیل می زنند و غیر قانونی در مسابقات شرکت می کنند که اصلا برای ورزش کشور رسمیت ندارند هر مقامی هم که کسب کنند فقط برای خودشان ارزش دارد نه کشورمان.