مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: وظیفه هیئت مدیره نیست که قرارداد بازیکنان را کم کند و منصوریان باید این تشخیص را بدهد.

به گزارش مرورنیوز، سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال پس از بازگشت آبی پوشان از مشهد در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: بازی خوبی را مقابل سیاه جامگان انجام دادیم. دست بچه ها درد نکند که عالی ظاهر شدند. فکر می کنم اگر از سایر فرصت هایی که به دست آورده بودیم استفاده می کردیم نتیجه بهتری رقم می خورد. نتیجه سه بر صفر می توانست به نفع استقلال رقم بخورد. 

وی در خصوص اعتراض های کادر فنی سیاه جامگان به داوری ادامه داد: طبیعی است. آنها میزبان بودند و باید از امکانات استفاده می کردند. ولی کارهایی که من امروز در تیم استقلال دیدم نمونه هایش را در تیم بارسلونا دیده بودیم. پاس های تک ضرب و کوتاه و حفظ توپ شان که خیلی عالی بود و بازیکنان توانستند آن را اجرا کنند.

مدیرعامل استقلال درباره اینکه یک ماه پیش با توجه به عملکرد ضعیف منصوریان همه پیش بینی می کردند او برکنار خواهد شد اما وی پای منصوریان ایستاد خاطرنشان کرد: من این فشار را قبلا هم تجربه کرده بودم. در فوتسال هم چنین اتفاقی سال های پیش افتاده بود. ما همین فشار را تحمل کردیم و نتیجه هم گرفتیم. در استقلال هم این گونه خواهد بود. باید بگویم این فشارها همیشه خواهد بود. اما ما آن چیزی را که به صلاح باشگاه است اجرا می کنیم. من قبل از دربی هم گفته بودم که باید به منصوریان فرصت داد تا بتواند برنامه اش را در استقلال اجرا کند. الان قضاوت درباره او خیلی زود بود که اگر باخت چنین کنیم و اگر برد نیز تصمیم گیری کنیم. این فرصت به او داده شد و همان طور که می بینید شرایط استقلال روز به روز بهتر می شود. از روزی که من آمده ام استقلال هرگز نباخته است و من این را به فال نیک می گیرم. امیدوار هستم که این تیم به زودی به صدر جدول نزدیک شود و خودش را برای قهرمانی آماده کند. 

افتخاری در خصوص درخشش رحمتی در بازی دیروز اذعان داشت: تشخیص با سرمربی تیم ملی است و من نمی توانم در این خصوص چیزی بگویم. او تشخیص می دهد که چه کسی باید در تیم ملی حضور داشته باشد. اما باید بگویم رحمتی شایستگی فراوانی دارد و درعین شایستگی از تیم ملی کنار گذاشته شد. امیدوارم روزی برسد که دوباره او را در تیم ملی درون دروازه ببینیم. 

وی درباره آخرین وضعیت پورحیدری خاطرنشان کرد: من دو، سه روز پیش که به بیمارستان رفته بودم حال بسیار خوبی داشت. اما دوباره باخبر شدم کمی مریض احوال است. در آنجا به خانواده اش سپردم اگر کاری درباره بیمارستان و هزینه های آن داشتید با من تماس بگیرید. تا این لحظه با من هیچ تماسی گرفته نشده است اما من خودم پیگیر هستم. امروز هم دنبال کارش هستم تا بتوانیم به ایشان کمکی کنیم و مطمئن باشید تمام هزینه های درمان وی توسط باشگاه استقلال پرداخت خواهد شد. این جزو وظایف باشگاه استقلال است. ایشان از سرمایه های باشگاه است و زحمات زیادی را برای استقلال کشیده است. ما الان باید تلافی کنیم. الان که من هستم و هرکسی دیگر جای من بود باید این کار را انجام می داد.

افتخاری درباره اینکه آیا قبول دارد در هیات مدیره استقلال اختلاف نظرهایی وجود دارد یا خیر گفت: به خدا این چنین نیست. این چیزها بیرون مجموعه ماست. ما در داخل جلسه می نشینیم و خیلی راحت با هم صحبت می کنیم. رسانه ها از دوستان ما درهیات مدیره سوالاتی می پرسند که در تنگنا قرار می گیرند و مجبور می شود پاسخ دهد. من نه با هیات مدیره اختلافی دارم و نه آنها با من. هرکسی کار خود را انجام می دهد. 

وی درباره اینکه زمانی عضو هیات مدیره استقلال چندی پیش اعلام کرده بود قرارداد هشت بازیکن استقلال کسر خواهد شد افزود: این وظیفه هیات مدیره نیست که چنین کاری انجام دهد. این را باید سرمربی تیم تصمیم گیری کند. این ارتباطی به من و هیات مدیره ندارد که بخواهد قراردادها را کم یا زیاد کند. این به گردن خود آقای منصوریان است. 

افتخاری در خصوص اینکه مشکلات مالی پادوانی و شایعه ناراحتی وی به کجا رسید ادامه داد: پادوانی آن طور که شما می گویید دلخور نبود. پیگیر مطالباتش بود و ما هم قول دادیم این هفته مشکل وی را حل کنیم. 

افتخاری در خصوص جلسه فردای هیات مدیره و موضوع آن اذعان داشت: مباحث کلی را در جلسه بررسی خواهیم کرد. به وظایف تک تک اعضا، مباحث کلان باشگاه رسیدگی خواهیم کرد. ما زیاد به جزئیات ورود نمی کنیم و هرچه در جلسه مصوب شود آن را در اختیار مدیرعامل می گذارند تا آن را اجرا کند.

مدیرعامل استقلال درباره اینکه چه زمانی به بازیکنان پول پرداخت خواهد شد افزود: ما پیگیر هستیم تا انشاالله قبل از بازی با سایپا مقداری پول به بازیکنان پرداخت کنیم. البته اولویت بازیکنان هستند اما اگر پول کافی به دست ما برسد مقداری از مطالبات کادر فنی را پرداخت می کنیم و این پرداختی ها نیز براساس قراردادهای بازیکنان خواهد بود. 

وی درباره اینکه چه زمانی مشکل اسپانسر استقلال با سازمان لیگ حل خواهد شد تصریح کرد: من امروز یک جلسه فوق العاده در فدراسیون فوتبال با حضور آقای تاج رئیس فدراسیون، همچنین آقای طاهری و نماینده اسپانسر و همچنین آقای عابدینی خواهیم داشت و درخصوص این مساله تصمیم گیری می کنیم. 

وی درخصوص اینکه میزان بدهی باشگاه استقلال در حال حاضر چه مقدار است افزود: نمی توان در این خصوص قطعی اظهارنظر کرد. آن چیزی که صحبت می شود تقریبا 60 میلیارد است. اگر بخشی از آن را ما جزو بدهی حساب نکنیم به مراتب کمتر خواهد شد و حدود 40 میلیارد میزان بدهی ما خواهد شد.

مشاور فوتسال در خصوص پاداش ملی پوشان و چگونگی پرداخت آن خاطرنشان کرد: من موافقت وزیر را در این خصوص گرفته ام. یک اشتباه کوچک در آن رخ داده بود و آن هم این بود که در لیست تعداد پاداش ها را کم نوشته بودند. امروز در وزارت ورزش حاضر خواهم شد تا این مشکل را حل کنم و این مبلغ به آنها پرداخت شود.

افتخاری درباره بحث مطالبات بازیکنان خارجی و شکایت آنها در چه مرحله ای است گفت: خوشبختانه تمام مطالبات بازیکنان خارجی را وکیل باشگاه پیگیری کرده و به جاهای خوبی رسیده و می خواهیم این موضوع را جمع بندی کنیم. هواداران استقلال مطمئن باشند هیچ خطری استقلال را تهدید نمی کند. ما در بهترین زمان ممکن دست به کار شدیم. با فیفا مذاکره کردیم و قرار شد طلبی که ما از فیفا داریم آن را به حساب بازیکنان خارجی واریز کنند و با آنها تسویه حساب کنیم.