نفرات برتر چهار وزن نخست رقابت های انتخابی تیم های کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران مشخص شدند.

به گزارش مرور نیوز، رقابت های انتخابی تیم های کشتی آزاد و فرنگی جوانان از صبح روز پنجشنبه در خانه کشتی شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده و عصر امروز به پایان می رسد. در پایان مسابقات روز نخست این رقابت ها نفرات برتر چهار وزن کشتی آزاد و چهار وزن کشتی فرنگی مشخص شدند.

در کشتی آزاد و در وزن 50 کیلوگرم علی فاتحی از تهران در دو دیدار و با نتایج 6 بر 4 و 7 بر یک امیر پرسته از مازندران را شکست داد و قهرمان شد.

در وزن 60 کیلوگرم یونس امامی از تهران در دو مسابقه و با نتایج ضربه فنی و 13 بر 6 مقابل ابوالفضل حاجی پور از مازندران به پیروزی رسید و به عنوان نخست رسید.

در وزن 74 کیلوگرم محمد متقی نیا از خراسان رضوی و علی سوادکوهی به دیدار فینال راه یافتند که متقی نیا در دو کشتی و با نتایج 10 بر صفر و 6 بر یک به پیروزی رسید و عنوان اول را از آن خود کرد.

در وزن 96 کیلوگرم نیز دانیال شریعتی نیا از همدان که کشتی نخست خود با فتاحی را 4 بر 2 پیروز شده بود در کشتی دوم نیز با توجه به حضور نیافتن فتاحی به دلیل مصدومیت پیروز شد و به عنوان قهرمانی رسید.

در کشتی فرنگی و در وزن 55 کیلوگرم محمدجواد رضایی از قم نیز که در دور مقدماتی مقابل بهنام عبدولی از خوزستان با نتیجه 9 بر صفر شکست خورده بود در دیدارهای بعد با نتایج 10 بر صفر و 8 بر 7 از سد وی گذشت و به عنوان نخست رسید.

در وزن 66 کیلوگرم امین کاویانی نژاد از خوزستان که در دیدار نخست حسین اسدی از خوزستان را با نتیجه 7 بر یک شکست داده بود در دیدار دوم نیز با نتیجه 2 بر 2 از سد اسدی گذشت و نفر اول این وزن شد.

در وزن 84 کیلوگرم مهدی بالی و محمدهادی ساروی از مازندران به دیدار فینال راه یافتند که محمدهادی ساروی در دو دیدار و با نتایج 9 بر 2 و 2 بر یک به پیروزی رسید و عنوان نخست را از آن خود کرد.

در وزن 120 کیلوگرم نیز امیرمحمد حاجی پور از مازندران با نتایج 14 و بر 5 و 4 بر صفر امین میرزازاده از خوزستان را مغلوب کرد و قهرمان شد.

بر این اساس رده بندی انفرادی مسابقات روز نخست به شرح زیر است:

کشتی آزاد:
۵۰ کیلوگرم: ۱- علی فاتحی (تهران) ۲- امیر پرسته (مازندران) ۳- مجتبی نوروز صحرایی (توابع تهران) ۴- وحید ورزیده (توابع تهران) ۵- علیرضا گودرزی (تهران) ۶- جواد مرتمی (مازندران) ۷- علی مهاجر (گلستان)

۶۰ کیلوگرم: ۱- یونس امامی (تهران) ۲- ابوالفضل حاجی پور (مازندران) ۳- رضا محمدی (توابع تهران) ۴- مهدی مولایی (خوزستان) ۵- آرش سلیمانی (خوزستان)

۷۴ کیلوگرم: ۱- محمد متقی نیا (خراسان رضوی) ۲- علی سوادکوهی (مازندران) ۳- فریبرز بابایی (مازندران) ۴- ابراهیم قلی پور (مازندران) ۵- سجاد غلامی (البرز) ۶- محمدحسین قصاب باوفا (خراسان رضوی) ۷- محسن مصطفوی (آذربایجان شرقی) ۸- فرهاد عبدی (تهران) ۹- ارسلان رجائی فر (بوشهر) ۱۰- یوسف سبزی (قم)

۹۶ کیلوگرم : ۱- دانیال شریعتی نیا (همدان) ۲- امیررضا فتاحی (تهران) ۳- میثم عبدی (توابع تهران) ۴- سجاد عزیزی (توابع تهران) ۵- رضا ظاهری (مازندران) ۶- امیرحسین شیور (مازندران) ۷- امیرارسلان تاتاری (خراسان رضوی) ۸- مهدی بابایی (همدان) ۹- حبیب سلطان پور (آذربایجان غربی)

کشتی فرنگی:
۵۵ کیلوگرم: ۱- محمدجواد رضایی (قم) ۲- بهنام عبدولی (خوزستان) ۳- میثم دلخانی (فارس) ۴- اشکان میرکاری (لرستان) ۵- علی رستار (کرمان) ۶- مهدی محسن نژاد (خوزستان) ۷- عارف کریم دوست (گیلان) ۸- علی نوربخش (تهران) ۹- کیانوش غضنویان (مازندران)

۶۶ کیلوگرم : ۱- امین کاویانی نژاد (خوزستان) ۲- حسین اسدی (خوزستان) ۳- محمدسعید عزیزی (کرمانشاه) ۴- سجاد ایمن طلب (مازندران9 ۵- علی اکبر محمدی (خراسان شمالی) ۶- محمدرضا مختاری (فارس) ۷- محمد محصولی (فارس) ۸- محمدرضا آقانیا (مازندران)

84 کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (مازندران) ۲- مهدی بالی (مازندران) ۳- آرمان علیزاده (خوزستان) ۴- علیرضا شیخی (البرز) ۵- محمدرضا رضایی (قم) ۶- حسن فروزنده (تهران) ۷- رضا نجفی (گیلان) ۸- امیر کلوانی (آذربایجان غربی)

۱۲۰ کیلوگرم: ۱- امیرمحمد حاجی پور (مازندران) ۲- امین میرزازاده (خوزستان) ۳- مسعود میرزائیان (چهارمحال و بختیاری) ۴- مجتبی رضایی (البرز) ۵- ابوالفضل سبکتکین (اصفهان) ۶- سجاد موسوی (خراسان رضوی)