معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سعی ما بر این بوده که اقتصاد مقاومتی را به صورت عملی در وزارت ورزش پیاده کنیم هرچند توفیق چندانی نداشته‌ایم.

به گزارش مرورنیوز، سمپوزیوم ملی اقتصاد مقاومتی در ورزش صبح امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد. در این سمپوزیوم افرادی همچون مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، رضا قراخانلو رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و... حضور دارند. نام علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز در بین سخنرانان دیده می‌شود اما تا این لحظه وی در سمپوزیوم حضور نیافته است.

مناف هاشمی به عنوان یکی از سخنرانان این جلسه در بخشی از صحبت‌های خود گفت: جامعه ورزش نتوانسته جایگاه واقعی خود را پس از انقلاب به خصوص در حوزه‌هایی همچون اقتصادی پیدا کند.

وی افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی یک موضوع کمک‌کننده به توسعه ورزش است که از 2 سال قبل در وزارت ورزش استارت آن زده شده است. سعی ما بر این بوده که تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی به صورت عملی در وزارت ورزش پیاده کنیم. هرچند توفیقات چندانی نداشته‌ایم اما به هر حال مسیر را شروع کرده‌ایم و حرکات خوبی آغاز شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: براساس سیاست‌های دولت دستورالعمل اقتصاد مقاومتی در وزارت ورزش تهیه شده است. سعی کردیم از تجربه سایر وزارتخانه‌ها که این موضوع را زودتر از ما شروع کرده‌اند استفاده کنیم.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع اجاره اماکن ورزشی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: در سال 92 حدود 12 میلیارد تومان هزینه اجاره اماکن ورزشی بود که این رقم امروز به 58 میلیارد تومان رسیده است. همچنین اعتبارات وزارت ورزش بین 600 تا 700 میلیارد تومان است که الان نزدیک به دو هزار میلیارد تومان چرخش مالی داریم. نزدیک به 125 میلیارد تومان نیز به فدراسیون‌ها پول می‌دهیم اما رقمی در حدود 300 میلیارد تومان با آنها تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.