معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تلاش ما بر آن است که بتوانیم پاداش‌ مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک را در سال جاری پرداخت کنیم.

به گزارش مرورنیوز، مناف هاشمی در حاشیه سمپوزیوم ملی اقتصاد مقاومتی در ورزش در خصوص ادامه فعالیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال زیر نظر وزارت ورزش و در پاسخ به این سوال که آیا این وزارت به صورت مخفی به این دو باشگاه پول می‌دهد یا خیر، اظهار داشت: وزارت ورزش روش مخفی برای پرداخت پول ندارد و ما نتوانسته‌ایم کمک‌های مالی به این دو باشگاه کنیم. در یک مقطع زمانی به صورت جدی به دنبال واگذاری پرسپولیس و استقلال بودیم و حتی 3 بار مزایده نیز برگزار شد اما در نهایت تصمیم و جمع‌بندی بر آن شد که این واگذاری در آن مقطع زمانی رخ ندهد. از آن به بعد نیز دو باشگاه با روشی دیگر در حال اداره شدن هستند.

وی افزود: پرسپولیس و استقلال برند خاص خود را دارند و می‌توانند بدون آنکه وزارت ورزش به آنها کمک کند فعالیت خود را ادامه بدهند. ما می‌توانیم با فعال کردن ظرفیت‌های این دو باشگاه از توانایی‌های آنها استفاده کنیم و فکر می‌کنم این یک مسیر درست است. ما باید به سمت حرفه‌ای کردن باشگاه‌ها برویم تا حتی بتوانند به بخش‌های دیگر ورزش نیز از جمله فدراسیون‌های ضعیف‌تر کمک کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: نگاه وزارت ورزش به سمت سلامتی است، آماری که ما داریم حکایت از آن دارد که 50 هزار میلیارد تومان در حوزه درمان و 30 هزار میلیارد تومان در حوزه مواد مخدر و مسائل مربوط به آن در کشور هزینه می‌شود. ما همچنین در دنیا بیشترین مصرف نوشابه، نمک و شیرینی را داریم که باید برای این مسائل فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. در واقع باید سلامتی را جدی بگیریم تا به دولت کمک شود.

هاشمی درباره پرداخت پاداش مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی گفت: تلاش ما بر آن است که قبل از تحویل سال 96 و در همین سال جاری مراسم با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود و امیدوار هستیم بتوانیم بعد از محرم و صفر این مراسم را بگیریم، حتی در تلاش هستیم که پاداش‌های سال 94 را همزمان با اهدای پاداش‌های المپیک و پارالمپیک پرداخت کنیم که این مسئله نیاز به منابع بیشتر دارد و ما در حال رایزنی با بخش‌های مختلف هستیم.