هفته آینده یک هفته تعیین کننده برای بارسلونا خواهد بود؛ هفته ای که روی تعیین مربی فصل بعد، نقش به سزایی خواهد داشت ولی آنچه حتمی به نظر می رسد، انقلابی است که در این تیم برای فصل آینده رخ خواهد داد.

به گزارش مرور نیوز، ناپایداری بارسا در فصل جاری و تداوم شکست های سنگین و غیرمنتظره چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان، باعث شده تا لزوم ایجاد یک تحول اساسی در این باشگاه یک امر قطعی به نظر برسد. مسئولان بارسا تصمیم خود برای طرح ریزی یک پروژه ورزشی جدید را گرفته اند و انقلابی که در پیش است، با خود تغییراتی اساسی را به همراه خواهد داشت.

بارسلونا؛ پایان یک دوره و انقلابی که در پیش است

مربی جدید هر نامی که باشد، قرار نیست برنامه های سه سال اخیر لویئس انریکه را ادامه بدهد و خرید های جدید، کمتر از سال های گذشته ولی با کیفیت تر خواهند بود. لاماسیا، این عنصر فراموش شده در سه سال گذشته، بار دیگر قدرت پیدا خواهد کرد و روی بازیکنان جوانی که محصول این آکادمی هستند، حساب بیشتری باز خواهد شد تا از این پس در زمان غیبت ستاره های بزرگ، پایه های تیم به لرزه در نیایند. روی این پروژه جدید، مطالعات و بررسی های لازم انجام شده و برای عملی کردن آن، نام هایی نیز روی میز مدیران بارسا دیده می شوند.

بارسلونا؛ پایان یک دوره و انقلابی که در پیش است

این ایده، البته چندی است که مورد توجه قرار گرفته ولی شکست سنگین 3-0 از یوونتوس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، تقریبا هرگونه تردید در مورد لزوم اجرای آن را از بین برده است. حالا دیگر واضح است که بارسلونا نیاز به یک تغییر اساسی دارد.

اگر تا هفته پیش از خوان کارلوس اونسوئه، کمک اول انریکه به عنوان اصلی ترین گزینه برای جانشینی وی در فصل آینده یاد می شد، حالا دیگر اینگونه نیست. مدیران ارشد بارسا دیگر علاقه ای به ادامه برنامه های انریکه و همفکران او ندارند و به نظر می رسد که والورده، حالا شانس بیبشتری برای در اختیار گرفتن هدایت بارسا دارد؛ هرچند که بازهم همه چیز بستگی به تعداد جام هایی دارد که در انتهای فصل جاری کسب خواهد شد و هفته بعد، می تواند پاسخ بسیاری از مجهولات در این زمینه ها را بدهد.

بارسا هفته آتی تکلیفش در لیگ قهرمانان و لالیگا را تا حدود زیادی مشخص خواهد شد. در صورت عدم جبران شکست 3-0 از یووه، آبی اناری ها دیگر در لیگ قهرمانان جایی نخواهند داشت و به نیمه نهایی نخواهند رسید. در لالیگا نیز شکست از رئال می تواند پایانی باشد بر رویایی قهرمانی در لالیگا.

بارسلونا؛ پایان یک دوره و انقلابی که در پیش است

امری که قطعی به نظر می رسد، در خریدهای فصل بعد است. بارسلونا هر آنچه برای جذب بازیکن باکیفیت نیاز باشد را هزینه خواهد کرد. خرید ها کمتر ولی بزرگتر خواهند بود. نام های بزرگی کاندید آمدن به بارسا هستند که در راس آنها فیلیپه کوتینیو دیده می شود.

او هرچند به تازگی قراردادش با لیورپول را تمدید کرده؛ ولی به احتمال فراوان، آخرین فصل حضورش در این باشگاه را سپری می کند. تماس ها با اطرافیان او برقرار شده و فقط گام نهایی برای جذب وی باقی مانده است. خود بازیکن هم علاقمند به تغییر فضا و پیوستن به بارسلونا است. وراتی و بیرین نیز دیگر گزینه های روی میز مدیران باشگاه هستند. هدف این است که بازیکنانی جذب شودند که از همان روز اول بتوانند در ترکیب ثابت قرار بگیرند؛ نه پشتوانه ای روی نیمکت برای بازیکنان ثابت فعلی.

بارسلونا؛ پایان یک دوره و انقلابی که در پیش است

قدرت بار دیگر به لاماسیا باز خواهد گشت. قرار است از فصل بعد روی جوانان محصول باشگاه حساب بیشتری باز شود. واضح است که در سه سال گذشته، این اصل از فلسفه بارسا تقریبا به دست فراموشی سپرده شده و تقریبا شاهد ظهور هیچ ستاره ای از لاماسیا نبوده ایم.

آلنیا بازیکنی خواهد بود که فصل بعد فرصت بیشتری برای بازی پیدا خواهد کرد ضمن اینکه بازیکنانی چون دلوفئو و سامپر هم به بارسا باز خواهند گشت. دلوفئو که محصول لاماسیا است، با بی توجهی های انریکه به اورتون فروخته شد و اکنون در میلان خوش می درخشد. او بند بازخریدی دارد که مسئولان بارسا قصد دارند تابستان آتی آن را فعال کنند.

هدف، تکیه بیشتر روی ستاره های آکادمی و انجام خریدهای اندک ولی بزرگ و در حد نام و اعتبار بارسلونا است. یک دوره در بارسلونا در حال اتمام است و دوره ای جدید با انقلابی بزرگ در راه.

منبع: دیاریو اسپورت