هم‌زمان با خردادماه امسال، طولانی‌ترین، مرتفع‌ترین و مجهزترین «زیپ لاین» خاورمیانه در دهکده گردشگری حیران آستارا افتتاح می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، «احمدعلی رستمی» سرمایه‌گذار بخش خصوصی دهکده گردشگری حیران اظهار کرد: این دهکده که در تیرماه 1390 با هدف توسعه صنعت توریسم در منطقه خوش آب و هوای حیران و جوار مرز بین‌المللی با کشور جمهوری آذربایجان احداث شده است، به محلی مطمئن برای گردش و تفریح سالم گردشگران داخلی و خارجی مبدل گشته است.

وی ادامه داد: تاکنون بخش‌های مختلفی از قبیل تله‌کابین، سورتمه، پیست کارتینگ، رستوران، کافی‌شاپ و بازار صنایع‌دستی در این دهکده احداث شده است.

رستمی افزود: هم‌اکنون طولانی‌ترین، مرتفع‌ترین و مجهزترین زیپ لاین خاورمیانه در این مجموعه در حال احداث است تا محیطی جدید و مهیج برای علاقمندان ایجاد شود.

وی در پایان به عملیات احداث هتل، دریاچه قایقرانی، شهربازی و سایر بخش‌ها در این مجموعه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدا تاکنون مبلغی معادل 580 میلیارد ریال برای احداث و تکمیل بخش‌های مختلف آن هزینه شده است.

«حمید علیزاده نمین»، سرمایه‌گذار«زیپ لاین» دهکده گردشگری حیران خاطرنشان کرد: عملیات احداث این پروژه با خرید دستگاه‌ها از کشور فرانسه و اقدام جهت اخذ مجوزهای مربوطه، از زمستان 1395 به شکل رسمی آغاز شده است و هم‌اکنون در مرحله نصب تجهیزات است.

وی با بیان این‌که در کنار زیپ لاین حیران بازی‌های مهیج و جنبی در دو بخش سبز و قرمز ایجاد می‌شود، توضیح داد: عبور از پل‌های مرتفع شیشه‌ای، چوبی، توری، عنکبوتی، ریسمانی و سایر بخش‌ها با فاصله 12 الی 20 متر نیز این بازی را به‌عنوان کامل‌ترین، مجهزترین، ایمن‌ترین و استانداردترین در خاورمیانه مبدل کرده است.

علیزاده نمین، از فرانسه به‌عنوان کشور سازنده سازه‌های این بازی با گارانتی 15 ساله نام برد و گفت: همه سازه‌ها توسط مهندسان و تکنسین‌های فرانسوی در حال مونتاژ و نصب است و پس از تکمیل، علاوه بر اخذ تأییدیه استاندارد ایران، باید مورد تأیید استاندارد مدنظر اتحادیه اروپا قرار گیرد.

وی طول کل کابل زیپ‌لاین حیران را 1250 متر و ارتفاع آن را در برخی نقاط بیش از 60 متر برشمرد و توضیح داد: شرکت مذکور، بازی فوق را با امکانات کامل جنبی در کشورهای فرانسه، انگلیس، چین و روسیه ایجاد کرده است که دهکده حیران در شمال ایران نیز به‌عنوان پنجمین کشور جهان از این امکانات بهره‌مند خواهد شد.

وی زمان بهره‌برداری از این پروژه را خردادماه امسال برشمرد و افزود: برای پروژه مذکور بیش از 10 میلیارد ریال نیز هزینه خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، «زیپ لاین» یک تفریح سالم و خانوادگی می‌باشد که از طریق یک قرقره که به یک سیم بکسل وصل می‌شود، مسافتی بین دو دره در مناطق کوهستانی طی می‌شود.